ING Insurance gaat verder onder de naam NN

03 oktober 2013 Banken.nl 2 min. leestijd

De voorbereiding van de beursgang van ING Insurance is in volle gang. Op 2 oktober maakte ING Groep bekend dat ING Insurance verder gaat onder de naam NN. Volgens de bankverzekeraar is met deze nieuwe identiteit een goede balans gevonden tussen de Nederlandse wortels en de eisen aan een internationaal toekomstgericht merk.

NN de nieuwe merknaam voor ING Insurance

Ondanks dat op 2 oktober de nieuwe naam van ING Insurance bekend is gemaakt zal het nog wel even duren voordat het rebranding proces is afgerond. Naar verwachting zal na de beursgang van de verzekeringstak ING Insurance overgaan in NN. Tot die tijd zullen ING Insurance, ING Investment Management en Nationale-Nederlanden hun huidige merknaam blijven hanteren.

NN - Verzekeringen

Een mijlpaal op weg naar verzelfstandiging

ING Insurance vordert goed met de voorbereidingen om een zelfstandig bedrijf geworden. De aankondiging van het  toekomst merk 'NN' is een belangrijke mijlpaal en onderstreept dat we in de eindfase zitten van de herstructurering van ING Groep. Tijdens deze periode van verandering zullen we blijven bouwen aan een sterke, duurzame toekomst voor onze business, terwijl we de behoefte van onze klanten de hoogste prioriteit geven”, aldus de kersverse CEO Ralph Hamers.

Nieuwe structuur ING Insurance

Op 1 oktober werd naast de start van Ralph Hamers ook de nieuwe structuur van het bestuur van ING verzekeringen van kracht. De governance-structuur is vanaf nu aangepast aan de zelfstandige toekomst van het Europese verzekerings- en vemogensbeheerbedrijf. Het doel is om in het voorjaar van 2014 klaar te zijn voor een beursgang.

Nationale Nederlanden Bank sterke speler in de Nederlandse bankensector

In augustus werd bekend dat de nieuwe Nationale Nederlanden Bank steeds meer vorm krijgt, nadat de integratie met WestlandUtrecht Bank was afgerond. Volgens ING wordt de nieuwe bank een sterke speler in de Nederlandse bankensector, met een breed distributienetwerk en met een klantenbestand van 2 miljoen klanten.