Geld-platform Qoin wint Financiele Marketing Award

04 december 2013 Banken.nl

Tijdens de Nationale Dag Financiële Marketing (NDFM) dat gisteren plaatsvond in Amsterdam nam Qoin de Financiele Marketing Award 2013 in ontvangst. Dit jaar lag de focus op initiatieven binnen de financiële wereld waar de samenleving écht iets aan gehad heeft, waar mensen duurzaam mee geholpen zijn en waar de wereld mooier door is geworden. Uit een groep van zo'n 35 genomineerden is geld-platform Qoin als beste uit de bus gekomen. 

Financiële marketingparels 

Jaarlijks gaan initiatiefnemers van de award – VVP en For All Finance – op zoek naar financiële marketingparels. De jury* heeft samen met de zogenaamde FMA-spotters** uit een longlist van 35 kandidaten en vervolgens een shortlist van 4 kandidaten één winnaar geselecteerd: Qoin. Qoin ontwerpt, implementeert, ondersteunt en beheert Community Currencies: innovatieve complementaire geld-instrumenten. Andere genomineerde waren Dela, Kroodle en the Moneyer.

Vorig jaar werd de ‘Financial Marketing Award’ gewonnen door Onderling.nl, een initiatief van FBTO. Eerdere winnaars zijn onder meer: SNS Bank, De Hypotheekshop, ASN Bank, Rabobank en InShared.

FMA

* De jury bestaat uit: voorzitter Kim Cramer (BR-ND), Cornelie van Bergenhenegouwen (ex Reaal, ex STV), Rens van Tilburg (Sustainable Finance Lab en Stichting Onderzoek Multinationale Ondernemingen), Krijn Schuurman (InterimIC en IPAN) en Arjen Bijlsma (NIMA).

** De FMA-spotters zijn: Marieke van Zuien (BNP Paribas Cardif), Marleen Janssen Groesbeek (Platform Pure Winst), Jelle Bartels, Ivo Valkenburg, Alexander Koene (BR-ND) en Helen Toxopeus (Economy Transformers).