Regiobank wil positionering Rabobank overnemen

16 december 2013 Banken.nl 1 min. leestijd
Profiel

RegioBank ambieert de positie die de Rabobank nu heeft: dichtbij en persoonlijk. De komende tijd ontplooit de bank een serie aan activiteiten om dorpen en buurten te ondersteunen en de oorspronkelijke functie van een bank weer waar te maken. Leefbaarheid is daarin het leidende thema. Dit meldt directievoorzitter Hans van den Bor in een vraaggesprek met Joris van Zoelen (Merkenstrateeg) op het marketingplatform MarketingFacts.

Terug naar de basis

“Door de functie van advieskantoor te combineren met de bankfunctie, ontsnappen kantoren aan de krimp die veel partijen zien en geven we invulling aan de behoefte van de klant aan adviseurs en bankiers die dichtbij de mensen en de regio staan”, verklaart Van den Bor de ingeslagen weg van RegioBank. Om de strategie handen en voeten te geven wil de bank de oorspronkelijke functie van een bank weer terugbrengen in de regio en legt zij de nadruk op 'oude' waarden zoals spaarzin.

Regionale bank als recht

RegioBank ziet dat de onzekerheden in het leven toenemen. De manier waarop mensen tot enkele jaren geleden hun financiële toekomst vormgaven, volstaat anno 2013 niet meer, aldus de bank. RegioBank kiest daarom voor een zeer persoonlijke benadering, dichtbij de klant. Van den Bor ziet het als een recht dat mensen in de directe nabijheid een bank kunnen bezoeken en persoonlijk advies kunnen krijgen.