ABN AMRO en RBS continueren samenwerking

29 januari 2013 Banken.nl 2 min. leestijd
Profielen
Meer nieuws over

ABN AMRO en RBS hebben vandaag aangekondigd hun samenwerking de komende jaar te continueren. Beide banken zien veel toegevoegde waarde in het verbinden van elkaars distributienetwerken.

ABN AMRO en RBS verlengen hun Partner Bank Agreement met vijf jaar. Klanten beschikken door de verregaande samenwerking over één aanspreekpunt, één systeem voor elektronisch bankieren en dezelfde processen en producten in zowel Nederland als in het buitenland.

ABN AMRO verleent diensten aan internationaal opererende klanten via haar eigen kantoren in de financieel-economische centra waar haar klanten de meeste internationale zaken doen: Duitsland, België, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Luxemburg, China, Hongkong, Singapore en de Verenigde Staten. Met de verlengde overeenkomst is ABN AMRO in staat dienstverlening aan haar klanten te bieden in regio’s waar zij niet zelf aanwezig is. In deze regio’s is RBS haar primaire partnerbank. Voor RBS betekent de contractverlenging dat ABN AMRO klanten gebruik zullen blijven maken van haar internationale netwerk.

Maximaal benutten groeikansen in buitenland

“De groeikansen voor ondernemers liggen nu vooral in het buitenland. ABN AMRO is van oudsher een bank met een sterke internationale oriëntatie. Dankzij de verlenging van het Partner Bank Agreement met RBS, is en blijft ABN AMRO de zakenbank voor ondernemers met internationale activiteiten en ambities”, zegt Joop Wijn, lid van de Raad van Bestuur van ABN AMRO. “ABN AMRO heeft een netwerk met kantoren in de belangrijkste financiële en economische centra. We willen als bank efficiënt en effectief zijn, wat betekent dat we niet alles zelf hoeven te doen door overal ter wereld zelf aanwezig te zijn. Samenwerking met andere banken wordt steeds belangrijker en deze overeenkomst is hiervan een goed voorbeeld.”

Win-win voor alle betrokkenen

"Wij zijn erg blij dat we de Partner Bank Agreement voor een periode van vijf jaar hebben kunnen verlengen en daarmee de klanten van ABN AMRO toegang tot betalingsverkeer producten kunnen bieden via ons netwerk in 33 landen. Hierdoor kunnen wij ondernemers de zekerheid geven dat hun behoeften op het gebied van internationaal bankieren worden ondersteund met dienstverlening van de hoogste kwaliteit. Door onze service niet alleen aan te bieden aan onze eigen klanten maar ook aan de klanten van ABN AMRO, wordt de efficiency van ons netwerk verder opgevoerd. Dat resulteert in een ‘win-win’ situatie voor alle betrokkenen,” aldus Jan de Ruiter, Country Executive van RBS Nederland.