Charitatieve instellingen zijn tevreden over de dienstverlening van de vermogensbeheertak (‘Institutendesk’) van Staalbankiers. Gemiddeld genomen krijgt de bank een beoordeling van 8.6 op een schaal van 10. Non-profit klanten zijn met name te spreken over de deskundigheid, de afstemming, de klik en de geboekte resultaten. Dit blijkt uit een klanttevredenheidsonderzoek van CustomerMatch in opdracht van de private bank.
Institutendesk
Staalbankiers is een specialist op het gebied van private banking. De bank heeft circa 200 medewerkers verspreid over 7 vestigingen in Nederland. De Institutendesk van Staalbankiers beheert vermogens (veelal maatschappelijk verantwoord vermogensbeheer) van onder andere verenigingen, stichtingen, charitatieve instellingen met een vrij belegbaar vermogen vanaf €2.500.000,-. Ook adviseert zij over het opstellen van een verantwoord beleggingsbeleid.
Kracht
Uit het klanttevredenheidsonderzoek blijkt dat Staalbankiers zich met name onderscheid door haar persoonlijke aanpak, de bereikbaarheid van de juiste mensen, de kennis van de adviseurs over de missie, visie en doelstellingen van de cliënt en door actief te luisteren naar de klant en daar vervolgens dan ook echt iets mee te doen.
Referenties
Van het huidige klantenbestand zegt 81% bereid te zijn om een referentie af te geven met betrekking tot de dienstverlening. Ook is de kans “zeer groot” dat ze Staalbankiers aanbevelen bij collega’s, vrienden en zakelijke relaties. Daarnaast geeft een groot gedeelte van de klanten die hiertoe niet bereid is aan dat hun relatie met de bank nog relatief kort is.