ING behoort volgens Forbes tot de meest waardevolle merken ter wereld. De bankverzekeraar staat op plaats 93 in de top 100 Worlds Most Valuable Brands. HSBC is volgens Forbes het meest waardevolle merk binnen de wereldwijde bankensector. In de top 100 van staan nog meer banken: J.P. Morgan, Wells Fargo, Goldman Sachs, Chase, Allianz, Santander, Credit Suisse en Axa.
Jaarlijks doet het Amerikaanse zakenblad Forbes onderzoek naar de sterkste wereldwijde merken. De lijst wordt samengesteld op basis van financiële data van Thomson Reuters en verschillende berekeningen van de Forbes onderzoekers. Van belang om te vermelden is dat alleen bedrijven met een vestiging in de Verenigde Staten worden meegenomen in het onderzoek. Een aantal wereldwijde merken, zoals Vodafone en China Mobile, worden daarom niet meegenomen in de ranking.
De top 100 wordt voor de derde keer op rij aangevoerd door Apple, gevolgd door Microsoft, Coca-Cola, IBM en Google. Naast ING heeft Nederland nog drie vertegenwoordigers in de lijst: Shell (#66), Philips (#71) en Heineken (#75).
De top 25 meest waardevolle merken, inclusief de banken in de top 100:
Top 25 van lijst: | Banken in Top 100: | |
1. Apple | 14. Toyota | 32. HSBC |
2. Microsoft | 15. AT&T | 54. J.P. Morgan |
3. Coca-Cola | 16. Mercedes-Benz | 56. Wells Fargo |
4. IBM | 17. Disney | 65. Bank of America |
5. Google | 18. Wal-Markt | 77. Allianz |
6. McDonald's | 19. Budweiser | 79. Goldman Sachs |
7. General Electric | 20. Honda | 87. Chase |
8. Intel | 21. SAP | 89. Santander |
9. Samsung | 22. Verizon | 93. ING |
10. Louis Vuitton | 23. Gillette | 94. Credit Suisse |
11. BMW | 24. Nike | 97. Axa |
12. Cisco | 25. Pepsi | |
13. Oracle |
Zie de pagina Rankings voor een overzicht van alle rankings van internationale en Nederlandse banken.