ING in de top 100 Worlds Most Valuable Brands

11 november 2013 Banken.nl 3 min. leestijd

ING behoort volgens Forbes tot de meest waardevolle merken ter wereld. De bankverzekeraar staat op plaats 93 in de top 100 Worlds Most Valuable Brands. HSBC is volgens Forbes het meest waardevolle merk binnen de wereldwijde bankensector. In de top 100 van staan nog meer banken: J.P. Morgan, Wells Fargo, Goldman Sachs, Chase, Allianz, Santander, Credit Suisse en Axa.

Jaarlijks doet het Amerikaanse zakenblad Forbes onderzoek naar de sterkste wereldwijde merken. De lijst wordt samengesteld op basis van financiële data van Thomson Reuters en verschillende berekeningen van de Forbes onderzoekers. Van belang om te vermelden is dat alleen bedrijven met een vestiging in de Verenigde Staten worden meegenomen in het onderzoek. Een aantal wereldwijde merken, zoals Vodafone en China Mobile, worden daarom niet meegenomen in de ranking. 

De top 100 wordt voor de derde keer op rij aangevoerd door Apple, gevolgd door Microsoft, Coca-Cola, IBM en Google. Naast ING heeft Nederland nog drie vertegenwoordigers in de lijst: Shell (#66), Philips (#71) en Heineken (#75).

De top 25 meest waardevolle merken, inclusief de banken in de top 100:

Top 25 van lijst:   Banken in Top 100:
1. Apple 14. Toyota 32. HSBC
2. Microsoft 15. AT&T 54. J.P. Morgan
3. Coca-Cola 16. Mercedes-Benz 56. Wells Fargo
4. IBM 17. Disney 65. Bank of America
5. Google 18. Wal-Markt 77. Allianz
6. McDonald's 19. Budweiser 79. Goldman Sachs
7. General Electric 20. Honda 87. Chase
8. Intel 21. SAP 89. Santander
9. Samsung 22. Verizon 93. ING
10. Louis Vuitton 23. Gillette 94. Credit Suisse
11. BMW 24. Nike 97. Axa
12. Cisco 25. Pepsi  
13. Oracle
 


Zie de pagina Rankings voor een overzicht van alle rankings van internationale en Nederlandse banken.