Roel Welsing heeft onlangs Triodos Bank verlaten om een nieuwe uitdaging aan te gaan. De ervaren hoofd marketing van Triodos bank was mede verantwoordelijk voor de groei van de naamsbekendheid van de duurzame bank. Het is nog niet bekend wie zijn opvolger wordt.
Roel Welsing is een ervaren Marketing manager in de financiële sector. Welsing staat sinds 2004 aan het hoofd van de marketingactiviteiten van Triodos Bank. In de afgelopen 12,5 jaar is mede door zijn inspanningen het klantenbestand van de bank verzevenvoudigd en is de naamsbekendheid van de bank aanzienlijk gegroeid. In 2013 werd Welsing voor zijn inspanningen beloond met de titel ‘Marketeer of the Year’.
Voordat hij bij Triodos Bank aan de slag ging werkte Welsing ruim vier jaar voor marketingadviesbureau VODW. Hij startte zijn carrière in 1995 bij Fortis Bank, waar hij zeven jaar lang werkte, in zijn laatste functie als Manager Telesales.
Welsing heeft recent Triodos Bank verlaten. Hij laat in een reactie weten dat hij het na 12,5 jaar dienstverband tijd vindt voor een nieuwe stap en dat hij met veel liefde bij Triodos heeft gewerkt. Nu wil hij zijn energie op een ander, maatschappelijk betrokken initiatief gaan richten.