Comarch spreekt over maximaliseren klantloyaliteit op Emerce Engage

13 november 2017 Banken.nl 2 min. leestijd

FinTech Comarch verbindt zich aan Emerce Engage. Op dit evenement wordt gesproken over de beste strategieën voor bedrijven met grote consumentendatabases - waaronder ook banken en verzekeraars - om klantloyaliteit te maximaliseren. Comarch is betrokken als spreker en als sponsor bij het evenement, dat plaatsvindt op 7 december.

Emerce Engage is een belangrijk jaarlijks moment voor marketeers uit verschillende industrieën. Het is vooral gericht op bedrijven met grote consumentendatabases en hoe het best en meest effectief verbinding kan worden gehouden met de klanten. Comarch ontwikkelt systemen om die verbinding te automatiseren en op die manier arbeidsintensief werk te vereenvoudigen en tegelijk de klantervaring te verbeteren en klantloyaliteit te maximaliseren.

Samen met andere grote merken hebben banken en verzekeraars tegenwoordig grote hoeveelheden data beschikbaar over hun klanten. Die data op een juiste manier inzetten kan een belangrijke bijdrage leveren aan verbetering van het contact met klanten. Zo stijgt ook de kans op een hogere loyaliteit van klanten en meer binding met het merk.

Casestudy

Op het evenement presenteert Comarch een casestudy die het momenteel uitvoert bij Hudson’s Bay, het Canadese warenhuis dat zich het afgelopen jaar in Nederland heeft gevestigd. Comarch is bouwer van de app van Hudson’s Bay. "Het is een systeem waarin diverse innovatieve technologieën en features geïntegreerd zijn om de klantbeleving te verrijken waaronder proximity marketing en location-based services, in-store beacons alsook real-time push notificaties via de mobiele app", aldus ontwikkelaar Comarch. "De app werd specifiek ontworpen om het belangrijkste één-op-één communicatiekanaal te vormen tussen het merk, de winkels, de medewerkers en de klanten."

Emerce Engage vindt plaats op 7 december in Pakhuis De Zwijger in Amsterdam.