Onderneemster en tv-persoonlijkheid Nikkie Plessen investeert een bedrag van €400.000 in Loyyo, een in Breda gezetelde fintech gespecialiseerd in geautomatiseerde klantloyaliteitsprogramma’s. Het nieuws wordt gebracht door het tijdschrift Quote. Plessen kent de oprichter van Loyyo – Wouter Meeuwisse – van het tv-programma Dragon’s Den, waarin startende ondernemers mogen pitchen voor een gezelschap ondernemers in de hoop investeringskapitaal los te weken.
Nikkie Plessen is vooral bekend van haar optredens als mode-commentator in RTL Boulevard of van haar – geenszins goedkope – kledingmerk Nikkie. In het verleden was ze ook actief als soapactrice en als vj bij muziekzender TMF. Met haar kledingmerk vergaarde ze inmiddels een slordige €28 miljoen, wat haar een plekje op heeft geleverd in Quote’s lijst van jonge ‘selfmade’ miljonairs.
Automatisch sparen
Onlangs stak Plessen een deel van haar vermogen in Loyyo, een fintech-onderneming uit Breda. Loyyo heeft zich gespecialiseerd in de ontwikkeling van digitale klantloyaliteitsprogramma’s. Wanneer een klant iets betaalt spaart deze automatisch zonder gebruik te hoeven maken van aparte apps of betaalpassen, online en offline. Wie googlet op Loyyo vindt voorlopig overigens nog weinig resultaat en krijgt voornamelijk de vraag of de zoeker niet toevallig ‘lotto’ bedoelde.
Plessen kwam Loyyo op het spoor via tv-programma Dragon’s Den. Opmerkelijk genoeg haalde Loyyo niet eens de uitzendingen. “Toch bleef zijn verhaal bij mij hangen, vooral omdat wij met ons eigen bedrijf al een tijd op zoek zijn naar een eenvoudig loyaliteitsprogramma dat zowel in onze winkels als online te gebruiken is”, aldus Plessen tegenover Quote. “Daarom heb ik na de opnames contact gezocht met Wouter en raakte ik na een gesprek heel erg enthousiast. Dat contact heeft dus alsnog geresulteerd in een mooie investering.”
Stampwallet
Oprichter Wouter Meeuwisse is overigens niet onbekend met het concept van digitaal sparen. Hij is namelijk ook de persoon achter Stampwallet, waarmee consumenten kunnen sparen voor gratis extra’s bij grote merken als Starbucks of Victoria’s Secret. Niet verrassend is hij verheugd over de investering van Plessen, die met haar modeketen meteen de eerste klant wordt van Loyyo.
“Met het bedrijf van Nikkie en haar man Ruben Bontekoe halen wij naast de cash ook veel kennis, ervaring en ondersteuning in huis waarmee we onze techniek en sales kunnen gaan opschalen. Een gouden combinatie!”, zo laat Meeuwisse optekenen in Quote.