Payment Service Provider Mollie heeft voormalig Uber-topman Julien Cordonnier benoemd tot Chief Operations Officer. Cordonnier moet ervoor zorgen dat een “uitzonderlijke” customer experience en operations excellence de kern blijven vormen van Mollies activiteiten, naarmate het bedrijf verder groeit.
Cordonnier komt over van Uber, waar hij Head of EMEA Community Operations was en tevens lid van de raad van bestuur van Uber Payments. In een verder verleden was hij werkzaam bij American Express als VP International Consumer Products.
Mollie schrijft dat Cordonnier een essentiële rol vervulde bij de activiteiten van Uber in EMEA. “Hij was verantwoordelijk voor het creëren van Ubers customer-operationsafdeling, waaronder customer support, safety en compliance. Hij bouwde de afdeling vanuit het niets uit tot haar huidige omvang en zorgde voor klantsucces in meer dan dertig markten in Europa, het Midden-Oosten en Afrika.” Mollie verwacht tevens van de nieuwe COO dat hij de bedrijfscultuur beschermt, die is verworden tot een belangrijke pijler van het bedrijf.
Unicorn
Cordonnier is trots op wat hij met Uber heeft bereikt, maar is ook blij met de nieuwe uitdaging. “Mollie heeft me een unieke kans gegeven: om te werken bij een fintech-unicorn die actief is in heel Europa. De pandemie heeft de e-commercesector in een stroomversnelling gebracht, en ook Mollie heeft in zeer korte periode enorme hoogtes bereikt. Het is een spannende tijd om erbij te komen en ik ernaar uit Mollie te helpen op zijn missie om de meeste geliefde PSP in Europa te worden.”
Mollie-CEO Shane Happach is verheugd met de komst van Cordonnier. “Door Juliens tijd bij Uber en American Express snapt hij de wereld van tech en financiële dienstverlening en weet hij hoe die twee samengaan. Dit inzicht is essentieel als we ervoor willen zorgen dat Mollie slaagt in zijn missie voor klanten en tegelijkertijd dat Mollie een plek blijft waar we allemaal graag werken. Ik kijk uit naar Juliens versterking van het operationsteam en om het de komende jaren te zien groeien.”
Overigens is Cordonnier niet de enige nieuwe aanwinst die Mollie recentelijk presenteerde. Na een Series B-investeringsronde van €90 miljoen – waarbij het bedrijf als ‘unicorn’ werd gewaardeerd – heeft Mollie verschillende nieuwe mensen aangenomen, waaronder Happach, Eli Leernaars (bestuursvoorzitter), Muz Ashraf (lid van de raad van bestuur) en Rogier Schoute (CPO).