Nationale-Nederlanden benoemt Sonja Miljoen tot Chief Customer and Digital Officer

18 oktober 2024 Banken.nl 1 min. leestijd

Sonja Miljoen is de nieuwe Chief Customer and Digital Officer van Nationale-Nederlanden. Daarmee heeft de financieel dienstverlener de gewenste opvolger gevonden voor Lieke Luttmer, die het bedrijf zal verlaten voor een functie elders.

Nationale-Nederlanden benadrukt dat Miljoen in haar meeste recente rollen – waaronder die van Tribe Lead Credit Risk bij ING – grote digitale transformaties heeft doorgevoerd.

Zo heeft ze in de afgelopen jaren als Head of IT bij C&D bij Nationale-Nederlanden met succes de IT-afdeling van Customer and Digital gemoderniseerd, om de ambities van het bedrijf op het gebied van klant- en intermediairbediening te realiseren.

“Met de benoeming van Sonja Miljoen krijgen we wederom een ervaren Chief Customer and Digital bij Nationale-Nederlanden”, legt Tjeerd Bosklopper (CEO Netherlands Non-life, Banking & Technology) uit.

Hij benadrukt alle vertrouwen te hebben in Miljoen en dat ze met haar kennis zal bijdragen aan het ontwikkelen en implementeren van innovaties en expertises die belangrijk zijn om de klanten van Nationale-Nederlanden optimaal te blijven bedienen.

“Aan Lieke Luttmer wil ik mijn waardering en dank uitspreken voor haar bijdrage aan de klantgerichtheid en digitale competenties van ons bedrijf”, vervolgt Bosklopper. “Lieke heeft veel getalenteerde collega’s aangetrokken en een cultuur van multidisciplinair teamwork opgebouwd.”