Rabobank en haar dochter Schretlen & Co gaan de dienstverlening aan vermogende klanten volledig integreren. Dat maakte Rabobank dinsdag bekend. Vanaf nu worden de vermogende klanten van Rabobank en Schretlen bediend door Rabo Schretlen Vermogensmanagement. Vorig jaar werd de dienstverlening van beide private banks door zakelijk beslissers nog uitgeroepen tot de beste in Nederland.
Krachtenbundeling
Volgens de Rabobank zal de krachtenbundeling van Schretlen en de Rabobank leiden tot een verbeterde dienstverlening aan zowel de klanten van de Rabobank als van Schretlen. Klanten van de Rabobank en van Schretlen kunnen vanaf medio 2015 gebruik maken van het totale assortiment dat geïntegreerd wordt aangeboden.
Door de volledige samenvoeging van de dienstverlening worden alle klanten van Schretlen door een vast team van experts bediend via de Rabobank met de vertrouwde persoonlijke bediening die zij gewend zijn. Klanten van de Rabobank hoeven niet meer over te stappen als ze gebruik willen maken van de de producten en diensten van Schretlen.
'Ruim de helft van alle Nederlandse miljonairs heeft een relatie met de Rabobank. Deze klanten zullen optimaal kunnen profiteren van de meer dan 100 jaar ervaring van Schretlen in beleggingsadvies en vermogensplanning. Ondernemers zullen de voordelen ervaren van de geïntegreerde dienstverlening, die ervoor zorgt dat zij voor zowel zakelijke als privé-vraagstukken goed kunnen worden bediend', aldus Ron Droste, Directeur Particulieren en Private Banking van Rabobank Nederland.
Een logische stap
De integratie van beide private banks wordt door Rabobank als een logische stap gezien. Vermogende particulieren stellen steeds hogere eisen aan het beheer van hun vermogen. De Rabobank en Schretlen hebben daarom in de afgelopen jaren gezamenlijk al veel geïnvesteerd in de verdere ontwikkeling van Private Banking.