Mollie zet zijn internationale groei voort met een uitbreiding naar Italië, de op drie na grootste e-commercemarkt van Europa. Het bedrijf wil met zijn platform lokale bedrijven helpen bij het beheren van betalingen, geldzaken en fraudepreventie.
Volgens Mollie wordt de Italiaanse markt momenteel onvoldoende bediend door bestaande betalingsproviders, wat kansen biedt voor een klantgerichte en lokale aanpak. Met een technische hub en een commercieel team in Milaan wil Mollie een ‘hyperlokale’ ervaring bieden, door in te spelen op specifieke behoeften van Italiaanse bedrijven.
“Deze uitbreiding stelt ons in staat om nieuwe klanten in Italië te bedienen, terwijl we ook onze bestaande klanten ondersteunen bij hun groeiplannen naar Italië, dankzij de lokale betaalmethoden die we aanbieden”, licht CEO Koen Köppen toe.
Mollie biedt in Italië diverse betaalmethoden aan, waaronder Satispay en Bancomat Pay. Deze oplossingen zijn niet alleen interessant voor Italiaanse bedrijven, maar ook voor internationale klanten van Mollie die zich willen vestigen in Italië.
Bovendien zet Mollie in op een snelle onboarding en ondersteuning in het Italiaans. Ook kunnen Italiaanse bedrijven gebruikmaken van plug-ins voor populaire e-commerceplatforms zoals Shopify, Magento en WooCommerce, waardoor ze snel kunnen integreren.