Online bank Knab maakte in 2014 een sterke ontwikkeling door. Naast dat de bank prestigieuze Awards in de wacht sleepte, was 2014 ook het jaar waarin de bank het aantal klanten zag groeien van ca. 5.000 eind 2013 naar ca. 45.000 eind vorig jaar. Ook het aan Knab toevertrouwde vermogen groeide flink. Dat blijkt uit de resultaten die Knab donderdag openbaar maakte.
Groei van het aantal klanten
Na wat Knab zelf een valse start noemt in 2013 heeft de online bank in 2014 haar doelstellingen ruimschoots behaald. Na de introductie van Knab in 2012 bleef de aanwas van nieuwe klanten beperkt, maar daar is in 2014 een einde aan gekomen. Het klantenbestand groeide sterk met ruim 40.000 nieuwe klanten, waarvan ook 10.000 zakelijke klanten. Volgens Knab kiezen mensen voor de online bank om de service, de eenvoud en gemak en de innovatieve tools om meer uit je geld te halen. En met de stijging van het aantal klanten steeg ook het toevertrouwd vermogen naar ca. €1 miljard.
Uitdagingen
Toch ziet Knab ook uitdagingen. Door de groei van het aantal klanten neemt de drukte op de servicedesk toe. Van belang is om de klanttevredenheid hoog te houden en de wachttijden zo kort mogelijk, aldus de bank. Ook wil Knab de aanvraagprocedure voor creditcards vergemakkelijken.