Om te vieren dat ING 10 jaar de hoofdsponsor is van het Rijksmuseum, krijgen ING pashouders in de maand juni 2015 korting op toegangskaartjes op vertoon van hun betaalpas.
ING ziet cultuur als een verbindend element in onze maatschappij. “Wij streven ernaar om kunst en cultuur toegankelijk te maken voor een breed publiek”, aldus de bank. Om die reden werken ING en het Rijksmuseum sinds 2005 intensief samen om een zo breed mogelijk publiek aan te trekken voor het museum en om de relatie met de Nederlandse bezoeker te versterken. Naast het Rijksmuseum sponsort ING verschillende kunst- en cultuurprojecten wereldwijd evenals grote iconen van de Nederlandse cultuur zoals Koninklijk Theater Carré en het Concertgebouworkest.
10 jaar sponsor
Dit jaar is ING al 10 jaar de hoofdsponsor van het Rijksmuseum. Om dit jubileum te vieren worden ING klanten in het zonnetje gezet met korting op de toegangskaartjes van het museum. Op vertoon van een ING-betaalpas krijgt een bezoeker €10 korting bij aanschaf van twee toegangskaarten, of €5 korting op een enkel kaartje. De actie is gedurende de hele maand juni 2015 geldig, uitsluitend aan de kassa.
Heropening en Sponsor van het Jaar
ING werd in 2013 uitgeroepen tot Sponsor voor het Jaar, en nam voor zijn sponsoractie bij de heropening van het Rijksmuseum en het RTL Z beursspel de SponsorRing in ontvangst. Voor de heropening van het Rijksmuseum ontwikkelde de bank een video waarin de Nachtwacht tot leven kwam als flashmob, een video die internationale aandacht kreeg.