Rabo bankieren app krijgt compleet nieuw design

21 augustus 2015 Banken.nl 2 min. leestijd

Op 10 september lanceert Rabobank een compleet nieuw design voor zijn Rabo Bankieren App. Het nieuwe design wijkt af van de mobiel bankieren apps zoals we die tot nu toe kennen. De nieuwe app kent een andere manier van navigeren waarbij de profielfoto van de klant centraal staat en waaromheen de menuopties staan weergegeven. Naast een nieuw design worden op korte termijn ook nieuwe functies toegevoegd. 

Persoonlijk en dichtbij
De nieuwe app heeft een volledig nieuw ontwerp en een andere manier van navigeren. In het startmenu is niet alleen de klant zichtbaar met een door de klant zelf te maken profiel. De klant ziet ook de naam en foto van de adviseur van de bank. Met één druk op de knop kan de klant chatten met een adviseur van de lokale Rabobank of contact opnemen via telefoon of email.

“Met onze nieuwe app bieden we zowel onze zakelijke als particuliere klanten een persoonlijke omgeving om hun bankzaken eenvoudig te regelen. En zodra de klant dat wenst is met één klik op de knop de adviseur van de lokale bank bereikbaar voor hulp en advies. Ook met de nieuwe app blijven wij dicht bij onze klanten. Het is de klant zelf waar het allemaal om draait”, aldus Ron Droste, directeur Particulieren en Private Banking bij de Rabobank.

Nieuwe functies
Naast een nieuw design kent de app ook een aantal nieuwe functionaliteiten:
- rekeningen een eigen naam geven, bijvoorbeeld ‘boodschappen-rekening’ of ‘wereldreisspaarpot’
- toekomst tijdlijn met aankomende betaalopdrachten waarmee klanten nog beter vooruit kunnen kijken
- met een druk op de knop incasso’s terugboeken
- ondernemers kunnen in de nieuwe app gemakkelijk een tweede handtekening zetten
- veilig switchen tussen de bankieren app en andere apps, om bijvoorbeeld een rekening nummer in een email op te zoeken

Daarnaast zullen op korte termijn nieuwe functies aan de app worden toegevoegd. Zo zal de klant via deze app informatie krijgen afkomstig van zijn lokale bank en nieuws van de Rabobank gebaseerd op de persoonlijke interesses en profiel. Een ondernemer ontvangt dan bijvoorbeeld relevant nieuws en informatie over de branche waarin hij actief is, zoals onderzoeksrapporten of interessante bijeenkomsten bij hem in de buurt. Met de technologie achter deze nieuwe online omgeving heeft de Rabobank de randvoorwaarden gecreëerd om nieuwe functies multidevice te ontwikkelen, zoals pushberichten, inloggen met touch-ID en zoeken in transacties.




Naar één online omgeving
De vernieuwde app is een volgende stap in online bankieren waarbij het onderscheid tussen internet- en mobielbankieren niet meer bestaat. Beide bankierenomgevingen gaan in elkaar op. Klanten hebben dan één persoonlijke online omgeving voor al hun financiële zaken, ongeacht of ze die gebruiken op PC, tablet, telefoon of bijvoorbeeld smartwatch.