Nieuwe mensen aannemen. Het gebeurt gelukkig weer vaker! En in onze sector willen onze klanten dan ook graag hele andere mensen, want we willen het allemaal anders gaan doen. Anders dan gisteren.
Zijn jullie echt die bank of verzekeraar van morgen?
Een term die wij veel horen bij grote financiële instellingen is strategische personeelsplanning. Deze strategie gaat vooral over getallen: hoeveel externen, hoeveel vaste FTE’s, over hoeveel jaar op het gewenste niveau? En hoeveel kost het eigenlijk?
Als puntje-bij-paaltje komt vissen de banken en verzekeraars vaak in elkaars vijver van vertrekkend personeel. Want ja, die papiertjes die zij hebben, worden steeds belangrijker. En voor de tijdelijke projecten komen steeds vaker ‘potjes’ vrij, waar ‘handjes’ voor worden ingehuurd. Het gevolg is logisch: de bank van vandaag blijft wel heel erg die bank van gisteren. En die verzekeraar van morgen? Die komt ook niet echt op gang. Het is op deze manier slechts een kwestie van tijd tot start-ups (van jonge mensen) een groot deel van de markt inpikken, omdat zij het WEL heel anders aanpakken.
De échte strategie gaat volgens ons altijd over klanten: waar maken wij onze klant gelukkiger mee? En hoe kan dat nou sneller, zodat de klant eerder antwoord heeft? Hoe verras je een klant in een adviesgesprek of aan een balie? En dat gaat dus altijd over personeel: wie doet het werk, wat kan hij/zij heel goed en waar wordt iemand (en dus de klant ook!) gelukkig van? Vast of flex maakt dan niet uit: als ze maar staan voor de waarden van de organisatie, hard lopen voor de klant en het vreselijk leuk vinden om te doen!
In die laatste strategie herkennen wij ons. Steeds meer financiële instellingen zoeken naar dat missende puzzelstukje of - en dat vinden we nog gaver om te doen - naar het jonge talent dat een filiaal of een afdeling overhoop gaat halen met nieuwe inzichten en een andere werkwijze, iemand met een authentieke persoonlijkheid. Dáár kunnen wij bij helpen, want dat vraagt om veel meer dan zomaar iemand met toevallig de juiste Wft-diploma’s.
Door onze grondige selectie weten onze A&O psychologen altijd de juiste jonge talenten te vinden! Wist je al dat wij zeker 140 jonge mensen per maand spreken?
Door ons Talent Development Program weten onze talenten jou altijd te verrassen met hun ontwikkeling. Zo kun je talent en organisatie echt vooruit helpen. Wij noemen deze diensten samen: protacheren (vooruithelpen, in plaats van wegzetten). En protacheren is ook: de instroom van het talent goed regelen. Daarom kunnen onze toppers kosteloos in dienst genomen worden. Oh ja, en maak je over die Wft’s nou maar geen zorgen: daar zorgen wij ook voor!
Wij weten inmiddels welke banken en verzekeraars écht bezig zijn met morgen. Wil jij ook weten welke dat zijn en waarom? Ik vertel het je graag.
Een artikel van Martijn Morren, Accountmanager bij Studelta, bereikbaar op 06-28244126