Elke hypotheekaanvrager bij Florius kan via de eigen ’mijnFlorius’ de status van de hypotheekaanvraag volgen. Klant en adviseur kunnen nu vanuit de eigen online omgeving aan hetzelfde dossier werken. Florius komt door digitalisering van de dienstverlening tegemoet aan de wensen van de klant.
Meer regie op hypotheekaanvraag
De invloed van digitalisering op de financiële sector wordt steeds groter. Florius beweegt mee met deze trend en voorziet met ’mijnFlorius’ in de behoefte van de consument om meer de regie te kunnen voeren over de hypotheekaanvraag. Iedereen die bij Florius een hypotheek aanvraagt, kan nu zelf de offerte inzien, de benodigde documenten uploaden en de meest actuele status in het aanvraagproces bekijken.
Samenwerking tussen adviseur en klant
De (potentiële) klant kan de vastgestelde gegevens delen met de adviseur. Volgens Florius kan de hypotheekadviseur daarna de documenten op juistheid en volledigheid beoordelen. Door deze wijze van digitalisering kunnen hypotheekaanvrager en adviseur samen aan het werk met de lopende hypotheekaanvraag. Voordeel van deze werkwijze is dat het aanvraagproces wordt versneld, doordat de adviseur meteen ziet wanneer de hypotheek rond is.
Minder administratie, minder onzekerheid
Het samenwerken van klant en adviseur in één online omgeving en het snel verkregen inzicht zorgen er ook voor dat de hypotheekadviseur minder administratieve vragen te verwerken krijgt. Bovendien zal de hypotheekaanvrager minder spanning en onzekerheid ervaren bij één van de grootste financiële beslissingen in het leven.
Meer focus op kerntaak adviseur
”Met de digitalisering van het aanvraagproces nemen we de adviseur administratief werk uit handen. Hierdoor heeft de adviseur meer tijd om zich te concentreren op de kerntaak, namelijk klanten uitgebreid en persoonlijk adviseren op de punten waar ze dat écht nodig hebben”, zegt Noortje Krakers, manager Marketing & Communicatie bij Florius.