Binck Bank heeft zich als hoofdsponsor verbonden aan de 11e editie van Affordable Art Fair Amsterdam. De ‘betaalbare kunst’-beurs vindt plaats van 27 tot en met 30 oktober 2016 in de Kromhouthal, en toont duizenden kunstwerken met een maximumprijs van €6.000.
Affordable Art Fair is een van ’s werelds grootste kunstbeurzen voor hedendaagse kunst. Het beursconcept wordt wereldwijd gebruikt, met beurzen in New York, Hongkong, Singapore, Seoul, Amsterdam, Brussel, Hamburg, Milaan, Stockholm, evenals drie beurzen in het Verenigd Koninkrijk – twee in Londen en een in Bristol. Op Affordable Art Fair wordt alleen ‘betaalbare’ kunst getoond, waarbij ‘betaalbaar’ betekent dat de getoonde werken een maximale prijs van €6.000 hebben.
Van 27 tot en met 30 oktober 2016 wordt in de Kromhouthal in Amsterdam de 11e editie van Affordable Art Fair Amsterdam plaats – de eerste editie vond plaats in 2007. De beursvloer biedt ruimte voor duizenden kunstwerken van zo’n 65 verschillende, zowel Nederlandse als buitenlandse galeries. Kris Clark, Fair Director van Affordable Art Fair in Nederland, vertelt: “Ook dit jaar kun je de hele dag genieten van duizenden originele kunstwerken, workshops, lezingen, een restaurant voor koffie of lunch. Je hebt de mogelijkheid coole kunst van € 100 tot € 6.000 aan te schaffen. Dat is niet alleen goed voor jezelf maar ook voor je portemonnee.” Zo verlaagt de beurs de drempel die bij veel mensen bestaat om kunst te kopen, en probeert de Fair een nieuwe generatie kunstverzamelaars te inspireren.
Binck Bank hoofdsponsor
Het toegankelijke, eigenzinnige en dynamische karakter van Affordable Art Fair, heeft ook de aandacht van Binck Bank getrokken, vertelt Jeroen Sonsma, Directeur van Binck Nederland: “De Affordable Art Fair is een laagdrempelig, eigentijds evenement. In die zin past het perfect bij waar wij als Binck voor staan.” Om die reden heeft Binck Bank besloten om zich aan het evenement te verbinden als hoofdsponsor. “Met het sponsorschap willen we een bijdrage leveren om kunst toegankelijk te maken voor iedereen”, aldus Sonsma.
Ook Clark ziet de overlap in karakter: “Binck staat voor dezelfde toegankelijkheid, dynamiek en eigenzinnigheid die wij als Affordable Art Fair ook nastreven.” Het sponsorschap van Binck verwelkomt hij met open armen: “We investeren veel om ervoor te zorgen dat we kopers en verzamelaars blijven aantrekken, daarnaast maken we onze beurs aantrekkelijk en boeiend voor hen die nieuw zijn in de kunst”, sluit hij af.