Afgelopen vrijdag berichtte Banken.nl over de Customer Centric DNA Awards. Tijdens deze awards is RegioBank uitgeroepen tot de meest klantgerichte bank van Nederland. Vandaag vertelt Hans van den Bor - Directievoorzitter van RegioBank - op Banken.nl over deze waardering en het onderscheidende vermogen van RegioBank.
Waardering voor onze waarde
Een keer in de zoveel tijd ga ik met wat oude vrienden uit eten. Zo ook laatst weer. We spreken elkaar niet zo vaak, dus we hebben het dan over van alles; de thuissituatie, de kinderen, vakantieplannen en actualiteiten. Aangezien de ontwikkelingen in de financiële sector tegenwoordig veelvuldig in het nieuws verschijnen, ging het die avond ook even over mijn werk. En dan met name over de vraag ‘Hoe houdt RegioBank zich als kleine speler toch zo goed staande in die onrustige en sterk concurrerende bancaire sector?’
Unieke situatie
Natuurlijk denk ik daar zelf ook over na. Hoe zorgen we dat we als RegioBank bestaansrecht houden in een branche met zoveel grote spelers? En mijn antwoord is eigenlijk iedere keer weer hetzelfde; door iedere dag weer te zorgen dat we van toegevoegde waarde zijn voor onze klanten. En dan heb ik het niet eens zozeer over onze producten. Want daarin zit niet het grote onderscheid. Het verschil zit hem in het feit dat onze ruim 530 Adviseurs de situatie van hun klanten écht kennen en daar dus ook zeer goed op in kunnen spelen.
Hoe dat komt? Doordat ze letterlijk dichtbij hun klanten staan. Niet alleen op kantoor, maar ook in de supermarkt of op de tennisclub. Als hun kinderen samen spelen of tijdens de buurtbarbecue. Daardoor weten onze Adviseurs precies wat er speelt. En komt die klant vervolgens langs op kantoor, dan draait het advies niet alleen om de cijfers en aangeleverde gegevens. Pas als je de (veranderde) situatie van je klant écht goed kent, kun je zorgen dat je van maximaal toegevoegde waarde bent als financieel adviseur. Een unieke situatie, waarmee we ons -mijn inziens- heel goed staande kunnen houden!
Waardering
In die zin was ik dan ook niet helemaal overdonderd, toen ik hoorde dat we de Customer Centric DNA Award, ofwel CCDNA, gewonnen hadden. Deze jaarlijkse prijs wordt uitgereikt aan de meest klantgerichte bedrijven in verschillende branches, ook de bancaire. De winnaar wordt bepaald door de ruim 12.000 Nederlanders die deelnemen aan dit grootschalige onderzoek. Wat een ongelofelijk mooie waardering voor het harde werk van onze Adviseurs. Waardering voor onze toegevoegde waarde; waarde die we leveren aan onze klanten.
Ik denk dat ik het niet beter kan verwoorden dan dit: ik ben echt ongelofelijk trots op deze prestatie. En ik heb in ieder geval al één heel mooi onderwerp voor het volgende etentje.