Atos en KAS Bank hebben een zevenjarig IT-outsourcingscontract gesloten. Atos gaat de komende jaren het beheer van de IT-diensten van de bank regelen, waarvoor circa 70 IT-medewerkers de overstap maken van de bank naar de IT-dienstverlener.
KAS Bank en Atos werken al sinds 2009 samen op het gebied van mainframe-dienstverlening. Na hun succesvolle samenwerking heeft KAS Bank besloten om de samenwerking te intensiveren en zijn IT-beheer bij Atos onder te brengen. “De intensivering van onze bestaande samenwerking met Atos creëert toegevoegde waarde voor KAS BANK en voor onze klanten”, stelt Jaap Witteveen, COO van KAS BANK. “Wij versterken hiermee ons innovatief vermogen voor het creëren van nieuwe diensten en producten in de gehele waardeketen van custody-, administratie- en rapportagediensten. De samenwerking draagt ook bij aan een foutloze processing en tilt onze risicobeheersing naar een hoger niveau, wat weer een positieve bijdrage levert aan het lage risicoprofiel van de bank.”
Voor KAS Bank, een specialist op het gebied van effectendienstverlening, maakt de outsourcing deel uit van de strategische doelstelling om een leidende positie in te nemen in de effectendienstverlening aan zakelijke klanten in de Europese pensioen- en effectensector.
Door zo min mogelijk automatiseerders in vaste dienst te hebben, kan de bank bovendien de kosten van zijn IT-personeel flexibiliseren. Circa 70 IT-medewerkers van de bank, die een totaal personeelsbestand van zo’n 700 man heeft, maken als onderdeel van de overeenkomst de overstap naar Atos. Over de hele looptijd van het contract hoopt de bank een besparing te realiseren van €30 miljoen, hierbij rekening houdend met de kosten van circa €10 miljoen die de transitie met zich meebrengt.