Op 24 november worden de winnaars van de jaarlijkse SponsorRingen bekendgemaakt. Onder de genomineerden bevinden zich ook ING (Entertainment&Events) en Van Lanschot en Rabobank (Kunst&Cultuur).
Om bedrijven, die zich op het gebied van sponsoring onderscheiden, in het zonnetje te zetten worden ieder jaar door stichting SponsorRing de gelijknamige prijzen uitgereikt. Voor de editie van 2016 werden in totaal 43 cases ingezonden, waarvan er 18 genomineerd zijn voor een van de SponsorRingen, die op 24 november worden uitgereikt tijdens een feestelijk event in de Kromhouthal te Amsterdam. Volgens de stichting zijn de bedrijven met deze nominatie al “winnaars”. “Want een nominatie is oprecht een prachtig compliment voor de genomineerde merken en organisaties”, aldus de organisatie.
Onder de 18 genomineerde cases bevinden zich ook verschillende financiële instellingen. In de categorie Kunst&Cultuur gingen beide nominaties naar banken. Rabobank ontving de nominatie voor de sponsoring van Jheronimus Bosch 500, een meerjarige ‘manifestatie’ waarin het werk van ‘duivelskunstenaar’ Jheronimus Bosch (circa 1450 - 1516) centraal staat.
Private bank Van Lanschot heeft zijn nominatie in de categorie Kunst&Cultuur te danken aan zijn sponsorschap van het Van Gogh Museum. “Van Lanschot richt zich in haar sponsoring sinds 2015 op kunst. De sponsorpropositie bestaat uit diverse pijlers. De eigen collectie, educatie, de Van Lanschot Kunstprijs en de sponsoring van de nieuwe entree van het Van Gogh Museum”, aldus de bank. “Het Van Gogh Museum is het tweede cultuurmerk ter wereld en het eerste in Nederland. Met het nieuwe entreegebouw richt het museum zich nog meer op de (jonge) Nederlandse bezoeker.
ING is als enige bank genomineerd in de categorie ‘Entertainment&Events’, met zijn sponsorschap voor The Flying Dutch, het grootste open air dance event van Nederland. Andere genomineerden in deze categorie zijn KPN - Dance Dance Dance, We Fashion - Sponsorship The Voice Kids en Ziggo - Guus Meeuwis: dat is het plezier van Ziggo.