Triodos Bank meest inspirerende bank van Nederland

03 januari 2013 Banken.nl 1 min. leestijd

De duurzame bank Triodios Bank is de meest inspirerende bank van Nederland. Dit blijkt uit de tweede editie van de Inspirational Image Index (III) van Synergie, MindWorld en Survey Sampling International. Inspirerende merken onderscheiden zich door bijzondere producten en door tot de verbeelding te spreken. Daarnaast spelen de historie en visie op de toekomst een belangrijke rol. Duurzaamheid wint als thema aan belang.

Triodos Bank laat als zien dat mediabestedingen alleen geen garantie zijn om als inspirerend te worden ervaren. De kleine bank laat concurrenten ING, Rabobank en ABM AMRO ver achter zich. ‘Klein. Het nieuwe groot’ is bij uitstek gericht klanten te inspireren anders naar geld te kijken en ermee om te gaan. Het werkt. Triodos is met de 17e plaats de meest inspirerende dienstverlener. Op de factor ‘visie’ is Triodos zelfs zo inspirerend dat het op die factor op de negende plaats staat.

Apple is het meest inspirerende merk van Nederland. Daarna volgen Efteling, Hema, Ikea en Albert Heijn. De resultaten komen uit onderzoek gehouden onder 1.000 consumenten.