ING marketeer wint Dialogue Marketing Award 2014

15 januari 2014 Banken.nl 2 min. leestijd

De Dialogue Marketeer of the Year 2014 award is in handen gevallen van Christiaan Koenders van ING Nederland. Tijdens de jaarlijkse Dialogue Marketing Award-uitreiking beloonde de vakjury Koenders met de prestigieuze marketing award, o.a. voor zijn unieke visie op dialoogmarketing en de omzetting en resultaten ervan in de praktijk.

Dialogue Marketing Awards 2014

Eind vorige week vond de Dialogue Marketing  Awards 2014 plaats, een jaarlijks terugkerend Marketingevent waar diverse awards door een vakjury worden uitgereikt aan individuen die unieke prestaties op marketinggebied leveren. De Dialogue Marketeer of the Year 2014 award werd dit jaar gewonnen door Christiaan Koenders, programma manager Klant Contact Strategie bij ING Nederland. Naast deze award werd ook de Dialogue Marketing Talent of the Year uitgereikt aan Yuri Högemann van de organisatie CloseAlert. Diverse overige genomineerden kregen een eervolle vermelding in de vorm een oorkonde.

Christiaan Koenders: Dialogue Marketeer of the Year 2014

Juryvoorzitter Frans Reichardt prees ondermeer de wijze waarop Koenders een complexe organisatie als ING Nederland heeft ondersteund. Daarmee doelde de jury vooral de door de bank ingeslagen weg richting meer dialoog en klantcentriciteit. Met name Koender’s visie op dialoogmarketing kreeg veel lof van de vakjury. “Christiaan is een resultaatgerichte vakman die zijn organisatie verder brengt met zijn visie op dialoogmarketing, dit in de praktijk brengt, resultaten boekt en mensen enthousiast maakt” aldus Reichardt. Over de succesvolle invloed van Koender’s kijk op dialoogmarketing is Reichardt helder: “De implementatie van zijn visie leidt tot een cultuurverandering en tot successen in termen van verkoop en service.”

Achtergrond

Sinds 2008 is Koenders werkzaam bij ING Nederland, waar hij de eerste twee jaar als Manager Information Management actief was. Vervolgens wisselde hij in april 2010 van post en werd benoemd tot Manager Klant Differentiatie. Sinds begin vorig jaar mag Koenders zich Programma Manager Klant Contact Strategie noemen, een functie waarin hij verantwoordelijk is voor de Klant Contact Strategie binnen het zakelijke bedrijf van ING Nederland. Voorheen was de marketeer onder meer werkzaam voor marketingbureau VODW en mobileconcern Proximus. Daarnaast bracht hij diverse publicaties uit, waarin hij onder andere onderzoek deed naar de valkuilen en succesfactoren bij implementatie van CRM.