Banken financieren nieuw attractiepark in Roermond

31 januari 2014 Banken.nl 2 min. leestijd

Binnenkort verrijst er een nieuw type attractiepark in Roermond. Begin volgend jaar wil de start-up Yumble met behulp van een consortium van banken en overige partners uit het entertainmentsegment een overdekt interactief attractiepark van 8.000 vierkante meter opzetten.

Yumble

Yumble is voortgekomen uit een samenwerking tussen ondernemers Marc Koerts en Daan de Kruijk, eigenaars van het bedrijf Brand New Leisure. Ondanks het feit dat Koerts en de Kruijk geen ervaring te hebben in het opzetten van een attractiepark zal begin 2015 op het terrein van winkelcentrum Designer Outlet Roermond een pretpark verrijzen met een uniek concept. Met behulp van reusachtige beeldschermen zullen bezoekers namelijk sensationeel entertainment voorgeschoteld krijgen. Vekoma, het bedrijf dat in de jaren ’80 de befaamde Python-achtbaan voor de Efteling ontwierp, is een van de organisaties die Yumble zal ondersteunen bij het ontwerpen van de diverse attracties. De hoofdattracties zullen bestaan uit een spectaculaire mix van bewegings-, projectie- en interactieve elementen.

Bankengroep biedt steun

Financiële steun voor het te bouwen attractiepark wordt geboden door een bankengroep die bereid is circa de helft van het noodzakelijke kapitaal te financieren: €22 miljoen. Industriebank Liof behoort eveneens tot de grote investeerders. Voor een niet bekend bedrag ontvangt de Limburgse ontwikkelaar zo’n 29% van de aandelen in het attractiepark.

Designer Outlet

Designer Outlet directeur Marc Bauwens ziet voordelen in de plannen en geeft aan een marketingsamenwerking aan te zullen aangaan met Yumble. Een aandeel in het attractiepark neemt het Designer Outlet echter niet. Mocht Yumble een enorm succes blijken dan is het moederconcern van Designer Outlet, McArthurGlenn, wellicht bereid om het concept uit te breiden naar de 20 Designer Outlet vestigingen in Europa, aldus Bauwens.

Ambitie

Inmiddels kijken Koerts en De Kruijk verder dan Yumble. Zo willen de twee ondernemers de virtuele canon show ‘Fly over Holland’ in Amsterdam neerzetten. In deze interactieve en leerzame show ‘vliegen’ de bezoekers in een digitale simulatie over de belangrijkste trekpleisters van Nederland.