De website van ASN Bank is verkozen tot beste website van 2017 in de categorie ‘Banken en beleggen’. De site krijgt een hoge score op belangrijke aandachtspunten als relevante inhoud, navigatiestructuur, design en in welke mate de site door gebruikers aanbevolen wordt aan anderen.
Een goede website is essentieel voor ongeacht welk type bedrijf of instelling. Een goede website houdt bestaande klanten tevreden en vergroot de kans om potentiële klanten te verleiden om daadwerkelijk klant te worden. Dat laatste wordt in jargon ook wel ‘converteren’ genoemd. De verkiezingen voor ‘Website van het Jaar’ worden jaarlijks door het publiek gekozen en vormen dus een waardevolle beoordeling. In totaal brachten 655.810 mensen hun stem uit, verdeeld over 24 categorieën.
De website van ASN Bank is in de categorie ‘Banken en Beleggen‘ bestempeld als beste website van 2017. Daar heeft de bank wel het nodige werk voor verzet tijdens het afgelopen jaar. De website kreeg namelijk een flinke metamorfose, met een nieuwe vormgeving, beelden en lettertype. Wellicht de belangrijkste wijziging was het ‘responsive’ maken van de website. Dat betekent dat de website zich automatisch aanpast aan het type apparaat waarop de website bezocht wordt. Voor een goede website is dat essentieel, want een desktop website is op een smartphone moeilijk te hanteren zonder een aantal keer mis te drukken.
ASN Bank is overigens niet de enige winnaar in de categorie ‘Banken en Beleggen‘. ING mag zich de ‘populairste website van het jaar’ noemen.