Klanten van de bank Knab kregen afgelopen een week een bijzondere nieuwjaarswens toegestuurd. De boodschap op zichzelf - een onbezorgd 2018 - was vrij normaal, maar de bijzonderheid zat hem in de vormgeving. De boodschap verscheen namelijk in een James Bond-achtige minifilm.
Het is de tijd van de gelukswensen. Veel bedrijven doen dit op een traditionele manier door het sturen van een kaart of gepersonaliseerde email, maar bank Knab laat zien dat het ook creatiever kan. Via een minifilm wordt de klant meegenomen in een verhaal waarin ‘Een onbezorgd 2018’ in gevaar is. Het verhaal doet denken aan een klassiek James Bond script.
In de film zetten medewerkers van Knab alles op alles om ‘Een onbezorgd 2018’ te realiseren voor de klant. Dat is nog niet zomaar voor elkaar, want de kwaadaardige ‘Phisher’ doet er alles aan om dit te verhinderen. De kijker wordt meegetrokken naar het fictieve inlichtingencentrum waar knappe koppen en geavanceerde apparatuur ervoor moeten zorgen dat het plan van ‘Phisher’ niet slaagt. In totaal spelen ruim 50 medewerkers een rol in de film, maar de klant zelf heeft de hoofdrol. Ook niet-klanten kunnen de film bekijken, maar zij zien enkel een algemene versie van de film.
De website waarop de trailer te zien is krijgt extra beleving door de aanwezigheid van virtuele recensies en sterrenwaarderingen. “Dé transactiefilm van het jaar.” (Economisch Dagblad) en “Alweer zo’n film met een happy end...” (The Daily Spoiler), hint al naar de goede afloop van de film. Knab CEO Robbert Bakker alias ‘Bakker, Robbert Bakker’ zegt daarover in de trailer: “I love it when a financial plan comes together.”