De Franse bank BNP Paribas wil met behulp van virtual reality vastgoedinvesteerders in contact brengen met makelaars. Via diezelfde techniek wil de bank vastgoedinvesteerders een rondleiding geven in panden waar interesse voor is.
De techniek van virtual reality wordt tegenwoordig veel gebruikt in de multimediawereld. Door de welbekende futuristisch ogende bril kunnen gamers zich bijvoorbeeld onderdompelen en zich voortbewegen in een virtuele wereld. Ook worden virtual reality (VR) brillen gebruikt om films mee te kijken. De techniek opent ook nieuwe deuren voor andere sectoren. De medische sector bijvoorbeeld voor het uitvoeren van operaties, maar BNP Paribas als bank ziet ook mogelijkheden om klanten te voorzien van nieuwe diensten.
Via virtual reality brengt BNP Paribas vastgoedinvesteerders in contact met vastgoedmakelaars. Door een VR-bril op te zetten begeven investeerders zich naar een virtuele spreekkamer, waar zij een virtuele versie ontmoeten van de makelaar met wie zij een afspraak hebben. Naast deze innovatieve manier van tele-ontmoeten bestaat tegelijk de mogelijkheid om het vastgoed waar het om gaat te bezichtigen. Die bezichtiging vindt eveneens plaats in een virtuele omgeving. Investeerder en makelaar kunnen een virtuele trip maken door het pand, dat volledig in 3D tot leven is gebracht.
Bestuursvoorzitter van BNP Paribas Real Estate Thierry Laroue-Pont, wijst op het belang van innovatie en de rol die het speelt binnen zijn bank: “Innovatie is integraal onderdeel van ons dna. Met deze holoportatie oplossing veranderen we de klantervaring op een revolutionaire manier.”