Om verder te groeien en klanten beter van dienst te kunnen zijn heeft LeasePlan Bank een nieuwe website gelanceerd. De nieuwe omgeving moet klanten een betere en meer interactieve ervaring geven bij het beheren van hun spaarrekeningen. De website is afgelopen week live gegaan.
Gewoon een website met wat informatie is vandaag de dag al lang niet meer genoeg om consumenten te binden en te behouden. Moderne consumenten zoeken naar gebruiksgemak, verschillende interactiemogelijkheden en eigenlijk verwachten ze dat de website hen begrijpt in plaats van andersom. Met de vernieuwde online omgeving speelt LeasePlan Bank alvast in op de toekomst.
Online spaarbank
LeasePlan Bank is een online spaarbank voor flexibel sparen en deposito sparen. De meeste mensen zullen de naam LeasePlan vooral kennen uit de wereld van leaseauto’s, maar het bedrijf heeft al sinds 1993 een bankvergunning van De Nederlandsche Bank (DNB) en is als zodanig ook lid van de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB). De internetspaarbank werd in 2010 gestart en inmiddels zijn ’meer dan 170.000 mensen uit Nederland en Duitsland klant geworden.
De jonge bank richt zich dus op spaarders en daar is bij de ontwikkeling van de nieuwe site vanzelfsprekend rekening mee gehouden. De mogelijkheid om een spaarrekening te openen is vereenvoudigd en de bank biedt diverse tools voor klanten om uit te rekenen hoe zij hun spaardoel het beste kunnen bereiken. Op de blogpagina kunnen klanten tips en inspiratie vinden over veilig en plezierig sparen.
Daarnaast is de pagina Hulp & Contact is sterk onder handen genomen. Naast een uitgebreide veelgestelde vragen sectie - waar een moderne website niet meer zonder kan - introduceert LeasePlan Bank interactieve hulpvideo’s waarmee medewerkers van de bank klanten verder helpen. Mochten klanten er dan nog niet uit komen biedt de bank de gebruikelijke contactkanalen en ook een WhatsApp integratie, zodat klanten simpel kunnen appen over vragen of hulp.