Vastgoedbedrijf Pinnacle en eigenaar van het Media Park in Hilversum krijgt een financiële impuls van Rabobank. Daarmee wil Pinnacle het Media Park uitbreiden tot een multifunctionele en high-tech campus voor de creatieve sector. Volgens een verklaring gaat het om een langjarige commitment, hoewel nadere details niet bekend zijn gemaakt.
Het Media Park in Hilversum heeft sinds januari van dit jaar een nieuwe eigenaar. Vastgoedbedrijf Pinnacle nam het terrein met 150.000 m2 bedrijfsruimte voor een onbekend bedrag over van Europe Capital. De naam Pinnacle zal de meeste Nederlanders vermoedelijk weinig zeggen. De naam van één van de eigenaren van Pinnacle echter des te meer, dat is namelijk prins Bernhard jr, die inmiddels bekend is vanwege zijn activiteit op de vastgoedmarkt.
Pinnacle is een financiering overeengekomen met Rabobank, waarmee het de komende jaren het huidige Media Park verder wil gaan ontwikkelen. Voorheen had het terrein naar eigen vooral een monofunctie, namelijk het huisvesten van omroepen. Het is echter het streven om er een ‘multifunctionele high-tech campus’ van te maken. Een plek waar ook studenten en jong talent in de creatieve sector een prominente plek moeten krijgen.
'Jarenlange commitment'
Rabobank en Pinnacle doen verder geen uitspraken over de omvang van de financiering. Wel laten beide partijen weten dat het gaat om een ‘jarenlange commitment’. Voor de regio Hilversum is dat goed nieuws, want het is een uiting van vertrouwen in de locatie als mediahub, ook voor de toekomst. Het zorgt voor behoud én groei van werkgelegenheid in de creatieve sector in de omgeving. Niet onbelangrijk in het toekomstplaatje is dat recent ook RTL en NEP Broadcast Services onlangs voor meerdere jaren hun huurcontracten hebben verlengd.