Afgelopen zomer lanceerde ABN AMRO het online supportplatform ‘Doorpakken’. Op het platform kunnen ondernemers terecht voor relevante informatie en dienstverlening tijdens de coronacrisis.
Het initiatief kwam voor sommigen als geroepen. Door de coronacrisis zijn veel ondernemers immers gedwongen hun bedrijfsvoering aan te passen en alle hulp bij die lastige opgave is meer dan welkom. Bij de lancering van de site eind juni – Doorpakken.abnamro.nl – gaf Daphne de Kluis, CEO Commercial Banking bij ABN AMRO, onder meer aan: “Veel bedrijven zullen moeten doorpakken om goed door de coronacrisis heen te komen. Met deze website willen we hen een extra steuntje in de rug geven.”
Ondernemers positief
Nu het platform enkele maanden operationeel is, tonen ondernemers zich zeer enthousiast over de site, zo blijkt uit de klantinterviews die worden gehouden ten behoeve van de verdere ontwikkeling van de website: “Door het lezen van ervaringen van andere ondernemers, is het een website van ondernemers voor ondernemers”, luidt een van de reacties.
ABN AMRO biedt ondernemers op het platform naast veel nuttige informatie ook laagdrempelige oplossingen voor ondernemers. Zo biedt de bank onder andere diensten als VraagHugo (online opmaken van juridische documenten), SnelBetaald (snel uitbetalen facturen van klanten door ABN AMRO) of Tikkie voor bedrijven (betaalverzoeken via Tikkie-app).
Ook kunnen ondernemers op de website een intake doen om te achterhalen welke artikelen (ondernemersverhalen), hulpmiddelen en diensten voor hen interessant en relevant kunnen zijn. De intake bestaat uit een vragenlijst met daarin zeven vragen over hun onderneming. Een van de ondernemers gaf tevreden aan: “Ik klik een aantal zaken aan, vul mijn gegevens in en krijg een overzicht op maat van diensten die voor mij handig zijn.”