ABN AMRO Lease heeft een vestiging geopend in het Verenigd Koninkrijk. Hiermee is een belangrijke stap gezet in de uitbreiding van de internationale lease-activiteiten in noordwest Europa. De Britse vestiging van ABN AMRO Lease krijgt een hoofdkantoor in Londen. In eerste instantie wordt de dienstverlening gericht op midkap en grotere MKB-ondernemingen, waarbij de activiteiten worden toegespitst op het financieren van industriële bedrijfsmiddelen, machines en transportmiddelen in de sectoren bouw, industrie en transport & logistiek.
George Ashworth aangetrokken om te leiden
De activiteiten in het Verenigd Koninkrijk komen onder leiding te staan van Managing Director George Ashworth. Voorheen was hij hoofd Asset Finance bij Aldermore Bank en voorzitter van de afdeling Asset Finance van de Britse Finance & Leasing Association. Met recent aangenomen, ervaren lease-professionals staat er een team dat via diverse kanalen de markt gaat bedienen. In eerste instantie vindt klantbenadering plaats via bestaande relaties met brokers, het netwerk van ABN AMRO en directe contacten. Overige kanalen naar de markt zullen worden uitgebreid naarmate de capaciteit wordt uitgebreid.
Gewenste aanvulling financiering Britse MKB
Over de uitbreiding zegt George Ashworth: “ABN AMRO is al meer dan 150 jaar aanwezig in het Verenigd Koninkrijk en het is ook aan deze kant van het kanaal een erkend merk. Met de lancering van de lease-activiteiten krijgt de markt voor financiering van het Britse MKB een zeer gewenste aanvulling. We kijken er naar uit om met onze sterke balanspositie, een variëteit aan producten en een krachtig merk, de komende maanden en jaren veel Britse ondernemingen als klant te mogen verwelkomen.”
Klanten efficiënter van dienst zijn
Frank Stienstra, CEO van ABN AMRO Lease: “De opening van onze Britse vestiging is een mooie ontwikkeling en een belangrijke stap in de verdere uitbreiding van onze lease-activiteiten buiten Nederland. Met het ervaren team van mensen dat we in het Verenigd Koninkrijk hebben aangesteld kunnen we onze activiteiten verder toespitsen, klanten efficiënter van dienst zijn en optimaal gebruik maken van het aanwezige potentieel bij de andere business lines van ABN AMRO.”