Hypotheek Visie heeft Uriël Ballast benoemd tot Chief Marketing Officer. Met zijn benoeming wil de hypotheekadviseur zijn marketingactiviteiten fors versterken.
De kersverse CMO heeft meer dan twintig jaar leidinggevende functies bekleed bij ondernemingen waar online marketing centraal kwam te staan. Hypotheek Visie legt uit dat Ballast met name is gespecialiseerd in multi-channel funnel management. Overigens is Ballast geen onbekende voor het bedrijf. Hij en Raj Singh (aandeelhouder en bestuurder) hebben een “indrukwekkend verleden” opgebouwd en zullen de samenwerking nu dus weer voortzetten.
In zijn nieuwe functie (en als medeaandeelhouder) zal Ballast leidinggeven aan alle marketingactiviteiten van de verschillende merken die onderdeel uitmaken van de Hypotheek Visie organisatie.
Financieel Visie
Bij zijn benoeming legt Ballast uit dat de woningmarkt de aankomende tijd voor vele uitdagingen zal staan. Van de groei van de bevolking tot de (achterblijvende) bouw van nieuwe huizen en van schade aan funderingen (zoals in Groningen) tot de verduurzaming van de markt. “Het zit allemaal in de pen van de Nederlandse en Europese wetgever en wij krijgen er allemaal mee te maken.”
“Als financiële sector is onze focus nu vooral gericht op de hypotheek als instrument voor de verwerving van het eigendom van een woning”, vervolgt Ballast zijn uitleg. “Voor de consument is niet het eigendom de issue, maar het wonen op zichzelf.”
De nieuwe CMO is daarom van mening dat Hypotheek Visie zich moet profileren als specialist op het gebied van wonen. “Dat is breder dan alleen het item van eigendom. Daarom zullen we in de komende periode ook veel meer naar voren treden met ons andere brand ‘Financieel Visie’, waarin we de consument gaan helpen om complexe thema’s als verduurzamen en overwaarde concreet voor zijn of haar situatie te maken.”
Werelden samenbrengen
Daarnaast laat Ballast weten sterk te geloven in kleinschalig, lokaal ondernemerschap, met ondernemers en medewerkers die zelf onderdeel uitmaken van diezelfde gemeenschap. “Medewerkers die ook vijf voor zes met Annemiek het gesprek aangaan over de mogelijkheid om de woning te verduurzamen. Omdat zij ondernemer zijn, maar ook en vooral omdat zij Annemiek kennen uit het plaatselijke verenigingsleven.”
Kleinschalig ondernemerschap is wat Ballast betreft de ideale basis voor vertrouwen tussen klant en leverancier. De nieuwe CMO waarschuwt echter dat kleinschalig ondernemerschap ook kan leiden tot hoge kosten en het onvoldoende benutten van moderne marketingtechnieken.
Twee uitersten waar Ballast in zijn nieuwe uitdaging een balans tussen hoopt te vinden. “Binnen onze organisatie streven wij ernaar die twee werelden steeds dichter bij elkaar te brengen: nog beter het lokaal ondernemerschap te organiseren en fors te investeren in een krachtige, centrale ondersteuning met data-driven marketing."
"Daar hebben wij al de nodige stappen in gezet en dat gaan wij nu, zonder pauze, versnellen.”