Anna Zakrzewski is bij Quintet Private Bank benoemd tot Group Chief Operating Officer en lid van de Authorized Management Committee. Zakrzewski volgt bij het moederbedrijf van InsingerGilissen Eli Leenaars op, die de bank aan het einde van dit jaar verlaat.
De toekomstig COO van Quintet Group werkte de afgelopen twintig jaar voor Boston Consulting Group als Managing Director en Partner. Zakrzewski zou daar uiteindelijk deel uitmaken van het Global Financial Solutions Leadershipteam, ook gaf ze leiding aan het Global Wealth Managementteam.
Zakrzewski zal de aankomende paar maanden nog nauw samenwerken met haar voorganger, Eli Leenaars, die na vier decennia de financiële sector verlaat om met pensioen te gaan. Ook zou hij een aantal commissariaten in de VS en Europa en persoonlijke zakelijke belangen hebben die “meer tijd en aandacht zullen gaan vragen”.
“Ik ben Eli veel dank verschuldigd voor de belangrijke bijdrage die hij heeft geleverd aan Quintet”, legt CEO Chris Allen uit. “Onder meer door te zorgen voor een sterke verbetering van onze kernprocessen, vergroting van de efficiency en bevordering van de samenwerking ten behoeve van de dienstverlening aan onze klanten.”
Allen laat weten tegelijkertijd verheugd te zijn met de komst van Zakrzewski. “Anna zal haar indrukwekkende ervaring met het leiden en implementeren van grote strategische programma’s, integratieprocessen na fusies, transformaties en groeiagenda’s op het gebied van vermogensbeheer gaan inzetten om een belangrijke bijdrage te leveren aan de voortzetting van het succes van Quintet.”
Vertrouwde partner
De kersverse COO zelf laat weten zin te hebben in haar dienstverband bij Quintet. “Ik heb jarenlang als vertrouwde partner vooraanstaande vermogensbeheerders overal ter wereld geadviseerd over hoe zij het beste kunnen concurreren en een winstgevend, duurzaam en toekomstbestendig bedrijfsmodel kunnen opbouwen.”
“Ik kijk ernaar uit om al mijn ervaring en passie voor vermogensbeheer in te zetten bij Quintet, een private bank met een duidelijke toekomstvisie en een bedieningsmodel waarbij de klantervaring en de dienstverlening aan de klant centraal staan”, aldus Zakrzewski.