Unilever heeft zakenbank Morgan Stanley in de arm genomen om een deel van zijn schoonheids- en persoonlijke verzorgingsmerken te verkopen. Het zou onder meer gaan om wattenstaafjesmerk Q-tips en deodorantmerk Impulse.
Twee jaar geleden wilde Unilever ook al een deel van zijn merken verkopen, waaronder ook Q-tips en Impulse. Destijds zocht het bedrijf de samenwerking op met Credit Suisse, maar zouden de plannen opgeschort worden. The Wall Street Journal meldde later dat een gebrek aan interesse in de merken van Unilever de reden daarvan zou zijn.
Ingewijden hebben aan persbureau Reuters gemeld dat Unilever ditmaal samenwerkt met de Amerikaanse zakenbank Morgan Stanley en beleggingsadviseur Evercore. Volgens Reuters moeten de huidige verkoopambities dan ook vooral gezien worden als een hervatting van het proces dat twee jaar geleden stil werd gelegd.
Al met al zou Unilever zo’n tien merken van de hand willen doen, die gezamenlijk in 2022 een cumulatieve omzet boekten van ongeveer $760 miljoen. Ingewijden verwachten dat de merken bij een verkoop enkele miljarden dollars opleveren.
Unilever, Morgan Stanley en Evercore weigerden commentaar te geven over de huidige stand van zaken.