Nieuw partnership Mastercard biedt kaarthouders concert-voordelen

09 november 2023 Banken.nl 1 min. leestijd

Een jaar geleden bracht Mastercard zijn eigen album Priceless uit; en dat uitstapje naar de muziekbusiness moet naar meer gesmaakt hebben. Het betaaltechnologiebedrijf heeft namelijk een samenwerking met Live Nation aangekondigd – producent van meer dan 40.000 concerten wereldwijd (waaronder ook in de Ziggo Dome en de AFAS Live). Of het partnership ook betekent dat het Priceless-album een wereldtour maakt laat Mastercard in het midden.

Middels de samenwerking verbindt Mastercard meer dan 100 miljoen kaarthouders met hun grootste passie – muziek – door exclusieve toegang te bieden tot voorverkoopkaarten voor concerten en premium zitplaatsen. Kaarthouders (van zowel creditcards als de vernieuwde betaalpas Debit Mastercard) ontvangen deze muzikale voordelen vanaf 1 januari 2024 in negentien verschillende markten in Europa, Azië en Oceanië.

“Bij Mastercard zoeken we voortdurend naar nieuwe manieren om het leven van onze kaarthouders te verrijken, op zowel de grote als kleine momenten”, legt Raja Rajamannar (Chief Marketing en Communications Officer bij Mastercard) uit. “Muziek inspireert en verenigt ons. Wij zijn verheugd om samen met Live Nation onze kaarthouders met deze voordelen dichter bij passie voor muziek te brengen.”

Eén concert, één boom

Met de samenwerking stelt Mastercard tevens voort te bouwen op zijn ‘Priceless Planet Coalition’. Dit initiatief wordt geleid door Conservation International en het World Resources Institute en zet bedrijven en consumenten aan tot actie om klimaatverandering tegen te gaan; onder meer door 100 miljoen bomen te ‘herstellen’.

Mastercardkaarthouders die gebruik maken van de aangeboden concert-voordelen, krijgen bij de aankoop van een kaartje de kans om te doneren aan het initiatief.