SumUp en Adyen hebben een samenwerking aangekondigd. De partners willen retailers wereldwijde “de beste betaalervaring bieden, waarbij ze nog sneller betaald krijgen”.
Met behulp van het partnership voorziet SumUp zijn klanten te allen tijde van ‘same day payments’. Aangesloten bedrijven krijgen nu binnen enkele minuten toegang tot hun geld, in plaats van enkele dagen. En dat is goed omdat ze dan minder financiële reserves nodig hebben en hun cashflow verbeteren.
Tegelijkertijd stelt de samenwerking SumUp in staat om zijn diensten met diverse betaaloplossingen uit te breiden. Al met al bedient de fintech meer dan vier miljoen retailers in 36 landen wereldwijd.
Overigens komt de wereldwijde samenwerking niet geheel uit de lucht vallen. De twee bedrijven werkten in Australië namelijk al succesvol samen. De bedrijven willen naar eigen zeggen nu een nieuwe norm opzetten voor een sterke en toekomstbestendige mkb-markt.
“De afgelopen tien jaar hebben we de standaard gezet voor kaartacceptatie en financiële technologie voor retailers in 36 landen”, legt Marc-Alexander Christ (medeoprichter en COO bij SumUp) uit.
“Samen blijven we grenzen verleggen en bieden we onze klanten de beste oplossingen. Of het nu gaat om het managen van hun bedrijf, betalingen, software of financiële diensten. We kijken ernaar uit om ons aanbod van tools en diensten voor het mkb verder uit te breiden.”