Triodos Bank heeft voor de derde keer de Customer Centric DNA Award ontvangen in de categorie banken. Deze uitslag is gebaseerd op een onderzoek naar de klantbeleving van 11.000 consumenten bij meer dan 80 bedrijven. In categorie banken was Triodos Bank samen met ASN Bank en ING genomineerd.
Triodos Bank won de CCDNA Award eerder in 2012 en 2013 (de prijs werd in 2014 niet uitgereikt). In 2011 was ASN Bank de winnaar van de award.
Volgens de onderzoekers werkt het 'groene imago' van Triodos Bank en ASN (dat als tweede eindigde) zeker positief, maar is het deze banken blijkbaar gelukt dit imago ook in het contact met de klant echt waar te maken. Tevens blijkt dat klanten het persoonlijke contact met de medewerkers veel belangrijker vinden dan tot nu toe werd aangenomen.
Directeur Retail Banking Hans de Wolff van Triodos Bank Nederland: "Fantastisch dat we deze prijs nu voor de derde keer hebben gewonnen. Het is een mooie bevestiging van onze klantcontactstrategie, waarbij we het persoonlijke contact en het gesprek met onze klanten voorop hebben gesteld. Ik ben er bijzonder trots op dat we zelfs in deze drukke tijden onze klanten en prospects voldoende aandacht kunnen blijven geven."