BNP Paribas: Klanten zoeken hulp bij werkloosheid
BNP Paribas ondervindt dat klanten steeds meer behoefte hebben aan ondersteuning bij het vinden van een baan. BNP Paribas Cardif ziet het gebruik van haar werkloosheid-gerelateerde diensten binnen Cardif Cares flink groeien. Ten opzichte van 2012 is het gebruik in de eerste helft van 2013 met 52% toegenomen. Met het serviceconcept Cardif Cares geeft BNP Paribas Cardif klanten praktische ondersteuning bij bijvoorbeeld het vinden van een nieuwe baan.
CV check is populair
Vooral de CV check is erg populair. Deze dienst is het afgelopen half jaar bijna vier keer zo veel aangevraagd als in 2012. Het aantal gebruikers van de check van de sollicitatiebrief is verdrievoudigd. En ruim tweeënhalf keer zo veel klanten hebben zich aangemeld voor platform zekeraanhetwerk.nl. Via dit platform worden werkzoekenden aan de hand van filmpjes meegenomen in het proces van ontslag tot en met het vinden van een nieuwe baan.
Behoefte aan ondersteuning door stijgende werkloosheid
Veel mensen hebben op dit moment behoefte aan ondersteuning bij het vinden van een baan. “In de huidige economische tijd is dat niet zo gek”, verklaart Debbie van Strien, communicatieadviseur bij BNP Paribas. “De stijging in het gebruik van Cardif Cares komt overeen met de stijging van de werkloosheid. Consumenten die zonder baan zitten, zijn onzeker over hun financiële situatie. En het ziet er naar uit dat de crisis nog wel even gaat duren. Daarom helpen wij onze klanten op weg met praktische ondersteuning”, aldus Van Strien. “Op deze manier kunnen zij zich onderscheiden van andere sollicitanten, waardoor ze meer kans hebben om snel weer aan het werk te zijn.”
Over Cardif Cares
Met het serviceconcept Cardif Cares geeft BNP Paribas Cardif klanten praktische ondersteuning. Bij het vinden van werk of het starten van een eigen bedrijf. Maar ook juridische hulp en hulp bij budgetbeheersing. Doel van deze ondersteuning is om klanten op weg te helpen als een vervelende gebeurtenis zich voordoet.