BNP Paribas: Samenwerken met serviceprovider VCN

10 februari 2014 Banken.nl 1 min. leestijd
Profiel

BNP Paribas Cardif, het verzekeringsonderdeel van BNP Paribas, is een samenwerking aangegaan met serviceprovider en volmachtbedrijf VCN. VCN gaat de overlijdensrisicoverzekeringen van BNP Paribas Cardif vermarkten en administreren. Uniek aan deze samenwerking is het volledig digitale acceptatieproces voor complexe producten.

Snelheid & efficiëntie

Het digitale acceptatieproces wordt al regelmatig ingezet voor schadeproducten. Voor complexere producten als een overlijdensrisicoverzekering, is dit nieuw. Vooruitstrevend is dat de medische vragenlijst compleet online ingevuld en ondertekend kan worden, waardoor het hele proces snel en efficiënt verloopt. Deze snelheid en efficiëntie nemen bovendien alleen maar toe, omdat het systeem bijgesteld kan worden waar nodig. Daardoor stijgt het percentage klanten dat direct medisch geaccepteerd kan worden, ondanks ziektes, kwalen of gebreken.

BNP PARISBAS - VCN

“VCN biedt continu nieuwe mogelijkheden om het intermediair te ontzorgen. Dankzij deze ORV wordt het VCN Totaalpakket nog verder uitgebreid en worden de polissen en bijbehorende correspondentie direct zichtbaar in de klantadministratie van het intermediair”, aldus Stefan Bell, Directeur VCN.

Geloof in het volmachtkanaal

“Wij vinden het belangrijk om consumenten op alle gewenste manieren toegang te bieden tot onze producten en onze rol in de keten daarbij flexibel te houden”, aldus Marieke van Zuien, Directeur Intermediaire Distributie van BNP Paribas Cardif. “Onze propositie sluit perfect aan bij de behoefte van volmachten tot diversificatie en verbreding. Op deze manier helpen we, samen met bijvoorbeeld Colimbra en GenRe, onze business partners om de hele keten zo efficiënt en effectief mogelijk te maken. Aangezien VCN een partij is die bekend staat om haar efficiëntie en klantgerichtheid, hebben wij alle vertrouwen in een succesvolle samenwerking. We starten nu met overlijdensrisicoverzekeringen. Daarnaast bekijken we de mogelijkheden voor onze andere producten.”