BNP Paribas zevende waardevolste bankmerk ter wereld
Het Britse Brand Finance heeft zijn wereldrangschikking van de financiële merken gepubliceerd. Die heeft betrekking op alle bankmetiers en klantentypes – van particulieren tot grote bedrijven en institutionele klanten. In de wereldranglijst voor de bankensector staat het merk BNP Paribas op nummer zeven, met een geraamde waarde van 20,2 miljard dollar.
Hoger dan vorig jaar
Daarmee klimt BNP Paribas twee plaatsen hoger dan in de vorige ranking (gepubliceerd in 2013). De merkwaarde van de groep wordt nu op bijna 2 miljard dollar meer geraamd, ondanks de vrij sombere Europese conjunctuur.
4de plaats binnen Retail
Binnen de retailsector bekleedt het merk BNP Paribas de vierde plaats wereldwijd.
Koploper om Europa
Wat Europa betreft, voert het merk BNP Paribas voor het eerst de rangschikking aan.
Gediversifieerde ontwikkeling
De rankings zijn, volgens BNP Paribas, te danken aan de gediversifieerde ontwikkeling van de groep, zowel geografisch als op het niveau van de metiers. Ze vormen bovendien een bekroning voor de vooruitgang die de onderneming overal ter wereld boekt met haar branding and communication-beleid, dat een sterke lokale verankering combineert met een steeds consequentere globale aanpak. En ten slotte zijn ze ook een erkenning voor 40 jaar investeren in het tennis, waarvoor het Franse Sponsora de groep onlangs onderscheidde met de trofee voor de beste sponsor van het decennium.