Nieuwe smartphone technieken voor mobile banking
De smartphone die Amazon enkele weken geleden onthulde, beschikt over enkele innovaties die voor bankapps wel eens heel nuttig zouden kunnen zijn. Dat stelt Hello Bank in haar trends overzicht digital banking.
Eind juni pakte Amazon op de Amerikaanse markt uit met zijn eerste smartphone, de Fire Phone. Die verkoopt het merk in samenwerking met provider AT&T. Internationale verkoop staat nog niet op het programma. Al wordt de komst van de Fire Phone in Europa toch in 2014 verwacht.
Enkele troeven: klantenservice via video (Mayday), interface met 3D-efecten/hologrammen (Dynamic Perspective) en Firefly, een technologie om met de camera tal van elementen te identificeren (reclame, films, telefoonnummers, boeken,…) die je nadien kunt lezen of bestellen. Luidt de Fire Phone een revolutie in van de mobiele bank in 3D?
Uit een onderzoek in het Verenigd Koninkrijk van Intelligent Environments blijkt dat 16 % van de Britten bereid is die telefoon zo snel mogelijk te kopen. Een kwart van hen vindt trouwens dat de 3D-functionaliteiten het gebruik van mobiel bankieren kan stimuleren. Meer bepaald dankzij twee innoverende beveiligingstechnologieën: gezichtsherkenning en lichaamsbewegingen. 26 % zegt belangstelling te hebben voor 3D-videogesprekken met een financieel adviseur. Met net als bij Mayday de klok rond technische bijstand via de smartphones en tablets van Amazon.
En waarom geen Amazon Prime-service voor jouw bank? De Fire Phone wordt verkocht met jaarabonnement op Prime. Een voordeel van ongeveer 70 euro en vandaag al heel populair in de Verenigde Staten. Prime geeft toegang tot films, series, boeken en muziekplaylists, gratis en geleverd binnen de 48 uur. Voor mobiel bankieren is een ‘premium’ kanaal voor 2 of 3 euro per maand zeker een optie. Je kunt dan profiteren van meer gespecialiseerde diensten zoals persoonlijk financieel beheer of beleggingsadvies.