Clearfields: Aegon overweegt pensioen voor studenten
Onlangs organiseerde adviesbureau Clearfields samen dochter-onderneming Clearfield Six een tweedaagse business course bij AEGON. De centrale vraag was: ‘hoe kan Aegon jongeren interesseren voor het opbouwen van pensioen?’ Jongeren en pensioen zijn namelijk een uitdagende combinatie: pensioenopbouw spreekt jongeren niet aan en de doelgroep is lastig te bereiken. Na twee hectische dagen met veel post-its, flipover vellen, discussies, interviews en een verkooppitch werd het ‘studiepuntenpensioen’ door specialisten van Aegon gekozen als het meest veelbelovende concept.
Realisatie
De verzekeraar heeft Clearfield Six ingehuurd om de realisatie van het concept te begeleiden. Door middel van creatieve brainstorms en bijeenkomsten wordt het concept in de komende maanden verder uitgewerkt. Vervolgens wordt een pilot gedraaid en als alle signalen op groen blijven dan zal het concept worden uitgebracht op de markt.
Het studiepuntenpensioen
Volgens Clearfield Six is het studiepuntenpensioen een uniek concept: “Studenten krijgen met het studiepuntenpensioen de mogelijkheid om geld te krijgen voor iets waar ze toch al mee bezig zijn: hun behaalde studiepunten. Op deze manier bouwen ze alvast een deel van hun pensioen op. Door het enthousiast maken en aanbrengen van andere studenten kunnen zij vriendenpunten sparen die om te zetten zijn in leuke gadgets: een fiets, een droomreis of interresante kortingen”. Naast het binnenhalen van toekomstige klanten, zorgt het concept ook voor “financieel bewustzijn” en “positive marketing onder studenten” aldus Clearfields Six.