ABN AMRO vierde in LinkedIn-lijst invloedrijke financials
ABN AMRO is volgens een recente analyse van LinkedIn op zijn social media netwerk een van de meest invloedrijke financials ter wereld. Als het op het effectief inzetten van LinkedIn aankomt, eindigt ABN AMRO volgens het online professionele netwerk op de vierde plek. Ook ING en Rabobank staan in de top 25.
De marketing afdelingen van banken wereldwijd krijgen te maken met veel verschillende obstakels bij het gericht benaderen van hun doelgroep. Wet- en regelgeving vanuit de overheid, de opkomst van FinTech en ook de veranderende verwachtingen van klanten bemoeilijken de opdracht van financiële sector marketeers om potentiële klanten te bereiken en te benaderen met de juiste boodschap. Ondanks de uitdagingen zetten de marketingafdelingen van banken en verzekeraars zich nog steeds hardnekkig in op content marketing via verschillende communicatiekanalen en media. Een steeds belangrijker kanaal voor content marketing is LinkedIn.
Content Marketing 50
Omdat veel vooraanstaande financiële dienstverleners het LinkedIn platform gebruiken in hun marketingmix, besloot LinkedIn om onderzoek te doen naar welke merken zijn platform het meest effectief inzetten. In het onderzoek kent het platform een score toe aan de invloed van een merk, door te kijken naar alle content-gerelateerde activiteiten van het merk op LinkedIn. Aan de hand van dit onderzoek heeft LinkedIn een top 50 van meest invloedrijke financials op LinkedIn opgesteld.
De hoogst geplaatste Nederlandse speler in de lijst is ABN AMRO. Na CITI, Scripbox en Allianz staat ABN AMRO wereldwijd op de vierde plek als het op effectieve content marketing via LinkedIn aankomt. Lydia Kroos, Marketing Director van ABN AMRO Corporate Banking, vertelt in een reactie: “Dit prachtige resultaat is het gevolg van de gezamenlijk effort om met de collega’s van de bank zoveel mogelijk onze kennis te delen onder onze relaties.” American Express sluit de top 5 van meest invloedrijke financiële merken op LinkedIn.
Naast ABN AMRO, staan ook Rabobank en ING Nederland op de lijst van meest invloedrijke banken en financiële spelers op LinkedIn. Volgens het platform is hun content marketing goed voor respectievelijk de 23e en 21e plek. ING heeft nog een tweede vermelding in de lijst, namelijk met ING Bank op de 43e plaats.