MasterCard en Microsoft lanceren Simplify Commerce
MasterCard heeft aangekondigd te zullen samenwerken met Microsoft voor het creëren van een eenvoudige en veilige e-commerce betaaloplossing voor Microsoft Dynamics gebruikers. Het cloud-based betaalplatform heet Simplify Commerce, en stelt bedrijven in staat om online en mobiele betalingen te ontvangen.
De internationale markt voor e-commerce maakt de afgelopen jaren een snelle groei door. Volgens recent onderzoek van Ecommerce Europe zal de Europese B2C e-commercemarkt dit jaar door de omzetgrens van €500 miljard breken, en was de Nederlandse e-commercemarkt in 2015 goed voor een omzet van €16,1 miljard.
Om het ontvangen van online en mobiele betalingen voor meer bedrijven mogelijk te maken, hebben MasterCard en Microsoft een nieuwe e-commerce betaaloplossing gelanceerd voor gebruikers van Microsoft Dynamics – een pakket van CRM- en ERP-oplossingen. Simplify Commerce biedt ondernemers de mogelijkheid om veilig en eenvoudig via een cloud-betaalplatform betalingen te ontvangen. De samenwerking met Microsoft voor het realiseren van deze oplossing sluit aan bij de missie van MasterCard om betalen eenvoudiger, veiliger en sneller te maken voor bedrijven en consumenten.
Naast het eenvoudig ontvangen van betalingen via online en mobiel, heeft Simplify Commerce het voordeel dat de betaaloplossing automatisch wordt geüpdatet aan de hand van de laatste ontwikkelen in de betaalindustrie en de laatste wet- en regelgeving. “Retailers hebben vandaag de dag moderne, geïntegreerde, veilige en schaalbare betaaloplossingen nodig die helpen bij de groei van hun bedrijf”, aldus Daniel Brown, general manager voor Microsoft Dynamics AX R&D.
De komende weken wordt het betaalplatform beschikbaar voor Microsoft Dynamics gebruikers in dertien verschillenden landen. Naast Nederland wordt Simplify Commerce gelanceerd in de VS, de UK, Australië, Canada, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, IJsland, Ierland, Mexico, Nieuw-Zeeland en Zuid-Afrika. Later zal een verdere uitrol naar andere markten plaatsvinden.
“Bedrijven moeten altijd kunnen verkopen aan hun klanten zonder problemen of gedoe”, stelt Deborah Barta, vanuit Mastercard wereldwijd verantwoordelijk voor Simplify Commerce. “We willen het leven van groeiende bedrijven makkelijker maken”, sluit ze af.