ABN AMRO zet mobiel bankieren vol in de spotlight. De bank gaat het mobiele gebruik stimuleren en de ontwikkeling van apps en toekomstige tools versnellen. Om de zoveel maanden wordt een nieuwe functionaliteit toegevoegd en geëvalueerd. De bank wil zo goed inspelen op de toekomst om maximale waarde aan klanten te kunnen bieden. De belangrijkste reden voor deze koers is een radicale verandering in klantgedrag.
Persoonlijk, relevant en gemakkelijk
“Nieuwe technologie stelt ons in staat dichterbij onze klant te komen. De klant komt niet langer naar de bank, de bank is daar waar de klant is, in de context van de klant”. Dat zegt Jessica Niewierra, Directeur Internet & Mobiel bij ABN AMRO. Niewierra stelt dat de klant anno nu altijd online is en heel veel data krijgt. De klant anno nu wil data zien als persoonlijk en relevant. Ook wil de klant alles meteen en op gemakkelijke wijze. Data in de context van zaken die de klant als geheel doet, wordt steeds belangrijker.
Contextueel bankieren
Volgens Niewierra is de context waarin de klant zich bevindt dan ook doorslaggevend. De klant wil alles, overal en nu. De bank moet daar continue waarde aan toe toevoegen. Maximale relevantie op het juiste moment kunnen bieden en op een gemakkelijke wijze. Dat is contextueel bankieren, zegt Niewierra. De toegevoegde waarde zit hem in extra tools, maar ook mogelijkheden om het bankieren te personaliseren. Persoonlijk en dichtbij, dat zijn de keywords.
Dichtbij de klant
De bank heeft nu ook de mogelijkheid om steeds dichter in de context bij de klant komen. Voorheen kon dat niet. De bank kan er dan ook voortdurend voor de klant zijn en kan de klant beter helpen het maximale uit het financiële leven te halen, aldus Niewierra.