Joost Bröker wordt de nieuwe Director Digital bij ABN AMRO Digital Banking. Per 1 september wordt hij verantwoordelijk voor het verder professionaliseren van content en design.
Bröker is afkomstig van online retailer Bol.com, waar hij de functie Head of UX Design bekleedde. UX staat voor user-experience en richt zich specifiek op het zo gebruiksvriendelijk mogelijk maken van een website. Het uiteindelijke doel van iedere website is het converteren van een websitebezoek tot het doen van een handeling. Een goede user-experience draagt hieraan bij. In het geval van Bol.com is conversie bijvoorbeeld het kopen van een product uit de webshop, in het geval van ABN AMRO is dat bijvoorbeeld het afnemen van een bepaalde dienst.
De functie Director Digital is nieuw binnen ABN AMRO Digital Banking. Met de creatie van deze functie wil ABN AMRO nog meer gaan voldoen aan de verwachtingen die moderne klanten hebben op het gebied van digitale dienstverlening. Chief Digital Officer Frank Verkerk is verheugd met de komst van Bröker: “Hij is zeer ervaren, sterk op design gebied en kan ons helpen een methode als Design Thinking verder te implementeren. Wij willen dat onze diensten en services bij klanten de Wow!-factor oproepen en ook direct gebruiksgemak opleveren. Een goed voorbeeld is Tikkie. We hebben een sterk UX team en wij werken al jaren met ons eigen Usability Lab, waarbij we direct met klanten onze designs toetsen.”
Joost Bröker: “Het tempo waarmee er in de financiële wereld wordt geïnnoveerd spreekt me al langer erg aan. ‘De bank in je broekzak’ moet er zijn voor iedereen. Steeds sneller innoveren - en dat op een steeds grotere schaal - vraagt niet alleen veel van het design team maar van de hele organisatie. Je wilt steeds sneller, steeds hogere kwaliteit dienstverlening bij je klanten krijgen en vanuit mijn ervaring op dat gebied raakten we in gesprek. We delen de overtuiging dat goed design, en de klantgerichtheid die daar bij hoort, een centrale rol moet spelen.”