Snoop Dogg wordt minderheidsaandeelhouder van de Zweedse betaalprovider Klarna. Voor de Amerikaanse rapper vormt deze stap een onderdeel van zijn internationale investeringsstrategie. Hij wordt ook meteen het gezicht van een reclamecampagne, maar dan onder de naam ‘Smoooth Dogg’, waarmee het fintech-bedrijf de nadruk wil leggen op het gemak van Klarna.
Het is beslist geen alledaagse mededeling, een rapper die aandeelhouder wordt bij een fintech. Snoop Dogg zal misschien niet de eerste zijn, maar wel de bekendste tot nu toe. Calvin Broadus - zoals Snoop Dogg in het echt heet - heeft wereldwijd bijna 40 miljoen platen verkocht en dat heeft hem niet onbemiddeld gemaakt. Waar investeringen in fintech veelal uit de private equity-hoek komen is het nu een particulier die investeert vanuit zijn eigen vermogen. Naast een rol als aandeelhouder gaat Snoop Dogg ook een rol spelen in de reclamecampagne van Klarna.
Eigen investeringsstrategie
De steenrijke Snoop Dogg zal ongetwijfeld een hoop geld aan luxe uitgeven, maar heeft ook zijn eigen investeringsstrategie. “Ik heb gezocht naar mogelijkheden om mijn portfolio van investeringen in tech uit te breiden naar Europa. Als ik kijk naar hoe Klarna opereert en de status quo uitdaagt, is het een match made in heaven. Ik ben heel enthousiast over dit partnership”, aldus Snoop Dogg.
Raplegende en zakenman
In een tweet bevestigt Klarna-CEO Sebastian Siemiatkowski en voegt toe: “Snoop is niet alleen een raplegende, maar ook een succesvolle zakenman met een oprechte interesse in tech, retail en e-commerce. Hij heeft een groot begrip van consumentengedrag en is uitzonderlijk op het gebied van branding en marketing. Deze samenwerking met een van de meest smoooth personen op aarde opent nieuwe deuren voor Klarna, terwijl we groeien en ons ontwikkelen als bedrijf.”