Rabobank sleepte afgelopen jaar alweer voor de tiende keer de prijs voor de beste hypotheekverstrekker op het gebied van ‘digital experience’ in de wacht. Succes dat naar meer smaakt. En om succesvol te blijven, heeft de bank bekend gemaakt dat het zijn bestaande hypotheek-adviesplatform heeft vervangen voor het Personal Finance Platform van Omniplan.
De bank legt uit dat het nieuwe platform een “prettige advieservaring” creëert en beter aansluit op de behoefte van de hypotheekadviseurs en hun klanten. Tevens kunnen klanten hun financiële zaken met behulp van het platform deels zelf online regelen. Daarnaast kunnen adviseurs in eigen schermen de volle complexiteit zelf behandelen en waar nodig hun klanten een persoonlijk financieel advies geven.
“Met het Personal Finance Platform van Omniplan maken we gebruik van de nieuwste technologische ontwikkelingen waarmee onze adviseurs goed en vooral snel hun werk kunnen doen”, legt Ricardo Jozen (IT Lead Oriëntatie en Advies Rabobank) uit. “Door de verbeterde customer journey hebben we onze dienstverlening sterk gemoderniseerd.”
Onze klanten ervaren dat ze makkelijker in contact komen met een van onze adviseurs en dat ze beter inzicht hebben in hun financiële mogelijkheden. Het platform opent veel nieuwe mogelijkheden voor onder andere pre-fill, single sign-on of naadloze integratie met andere systemen. Al deze nieuwe toepassingen passen perfect in de strategie van Rabobank.
Een compliment
Volgens de bank is de behoefte naar solide hypotheekadvies onverminderd groot, maar evolueert de vorm waarin deze gegeven wordt. Zo wordt het adviesgesprek steeds vaker online en digitaal gehouden. Maarten Boddeus (Directeur Product en Markt van Omniplan) stelt dat het Personal Finance Platform hypotheekverstrekkers in staat stelt om op deze beweging in te springen. “De beschikbare API’s maken nieuwe klantreizen en hybride journey’s eenvoudig mogelijk.”
Wat Jozen betreft is de samenwerking die heeft geleid tot het platform voorspoedig voorlopen. “De pandemie heeft de afgelopen periode een enorme impact gehad op de wijze waarop we werken en hoe we de consument het platform als ook aanpalende systemen razendsnel te ontwikkelen en te implementeren.”
“Deze enorme klus hebben we met alle tevredenheid samen met Omniplan en Ordina binnen tien maanden waargemaakt. Dat vind ik wel een compliment waard. Natuurlijk, het gaat af en toe met vallen en opstaan, maar de kracht is wel dat we in relatief korte tijd een nieuwe hybride hypotheekadvies platform hebben gecreëerd dat in staat is om de klant toegevoegde waarde te leveren.”