ING officiële partner van muziektalentenjacht The Headliner

20 januari 2025 Banken.nl 1 min. leestijd

ING heeft zich als partner verbonden aan ‘The Headliner’, een nieuwe muziektalentenjacht die vanaf 24 januari wekelijks zal worden uitgezonden bij RTL 4. Het programma wordt geproduceerd door Talpa Studios en gepresenteerd door Jim Bakkum en Marieke Elsinga.

In het programma strijden coachteams bestaande uit Nick Schilder & Typhoon en Jacqueline Govaert & Kraantje Pappie samen met talenten om de hoofdprijs. Naast de muzikale competitie wil ING ook een bijdrage leveren op een ander vlak: financiële coaching. Dit partnerschap sluit volgens de bank goed aan op de mogelijkheden die muziek biedt.

“Muziek geeft energie en werkt verbindend. De keuze om ons te binden aan ‘The Headliner’, waarin livemuziek centraal staat, is dan ook snel gemaakt”, verklaart Steffen van Iersel (Hoofd Sponsoring en Evenementen bij ING Nederland). “Maar als bank is financiën onze expertise en iedereen heeft te maken met geld. Ook als artiest heb je financiële vraagstukken.”

“Daarom zijn we in het programma vertegenwoordigd door een Financieel Coach die de talenten voorziet van financiële tips die je slim met je geld laten omgaan”, vervolgt Van Iersel.

“Zo krijgen de artiesten verschillende inzichten, zien ze hoe ze hun dromen kunnen waarmaken en zoveel mogelijk kunnen doen wat ze belangrijk vinden: muziek maken.”

Zichtbaarheid en bredere muzieksponsoring

Naast de financiële coaching is ING zichtbaar rondom ‘The Headliner’ met onder meer billboards, programmapromo’s en speciale content op YouTube en sociale media. Dit sluit aan bij de bredere betrokkenheid van ING bij livemuziekevenementen.

De bank is onder andere hoofdsponsor van ‘The Streamers’, de Qmusic Top 40 Live en het Concertgebouworkest, waarmee het al 35 jaar samenwerkt. Daarnaast organiseert ING regelmatig voorverkopen voor concerten van bekende Nederlandse artiesten, een extraatje voor klanten van de bank.